Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig helt mistet "trykk" i clutchpedalen og får ikke bilen i gir. Virker som eneste motstand er fjæra på selve pedalen. Kan ikke se noen lekkasjer og bremsevæskenivået har ikke forandret seg siden jeg fylte på sist.

Noen forslag til hva annet jeg kan sjekke? Hovedsylinder? Satser på at jeg får den inn i garasje med smøregrav i dag eller i morgen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig rart hvis du har mistet alt trykk uten at det lekker noe sted, hva skjer hvis du pumper på clutchpedalen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som stempel i hoved eller slavesylinder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått sett på ting ennå pga. tidsnød, men jeg får ikke pumpet trykk i pedalen. Den føles litt "svampete" på returen. Tenkte å prøve lufting, men det er kanskje best å bare bestille ny slavesylinder med en gang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufting er neppe noen vits desverre... Skal mye til at det kommer luft inn i systemet dersom ikke noe har lekket ut.

Jeg har hatt def. slavesylinder som gav veldig like symtomer som det du snakker om, men der var det mulig å få clutchet ut dersom jeg dro pedalen opp igjen flere ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bestilt ny slavesylinder, så håper jeg det gjør susen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips til hvordan denne fås på plass? Må få trykket inn fjæra på et vis, men det er så trangt at jeg ikke får brukt krefter. Sleit i noen timer på lørdag og må vel prøve en ny runde i dag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver du å gjøre det under bilen? Isåfall så kan du se om det går an å ta det ovenifra.. det er trangt men det gikk akkurat hos meg (dog ikke a6)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer sånn halvveis til fra oversiden men det blir ikke noe lettere. Skal prøve å få spent fjæra med enten plastbånd eller vakuum først og se om det blir bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende det virker å skru igjen luftenippelen, dytte inn sylinderen og holder tommelen over hullet der bremserørnippel skal skrues inn.. evnt tyggis eller lignende hehe :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det blir nok noe improvisert med stor bolt og gjengeteip :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo oppdatere/avslutte denne... fikk byttet slavesylinder etter ganske mye banning, men ingen forandring. Mistenkte da hovedsylinder, men leverte inn bilen siden jeg ikke har tid til å mekke noe særlig for tiden. Det viste seg å være trykkplata, så ny clutch og heftig regning ble resultatet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.