Defekt "nydel" fra Møller.., garanti?

Anbefalte innlegg

kjøpte MMI mekanisme til min A8 fra Møller.

Monterte den selv uten problemer, og den virket fint i nesten 2 uker, før den i dag begynte å hakke å ikke ville åpne MMI skjermen.

Dette var problemet på den gamle, så derfor byttet jeg.

Tok ut den nye i dag,og da ser det ut som et tannhjul mangler en "tagg". (Dette skjedde også på den gamle, bare på et annet tannhjul,men den var 8 år)

Ingen komponenter har vært i klem/spenn, ledninger ligger der de skal, så jeg ville tro at dette er en fabrikasjonssvakhet.

Men i og med at jeg har montert den selv, mister jeg da garanti på delen???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg har hørt at i de tilfellene de ikke har montert delen selv krever de å få demontere delen for å sikre at det ikke er monteringsfeil. Hvis de ikke finner at du har gjort noe galt får du ny del, hvis de finner ut at du har montert den feil så får du ingenting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel 2 års garanti på dette, men med forbehold om korrekt montering, som nevnt her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har da byttet deler som har gått i stykker, som jeg har montert og demontert selv jeg. Det hele kommer an på han du snakker med i deledisken...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste er vel å ta kontakt med de og høre hva du skal gjøre. Jeg har også byttet en del jeg kjøpte, men de var fryktelig skeptiske da jeg kom tilbake med den og sa jeg hadde byttet den selv. Etter litt diskutering fikk jeg ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at møller ikke tar inn igjen nye elektoniske deler,hvis de er blitt monterte,selv om de fortsatt er i orden.

Så om garantien går bort når du montere selv,vet jeg ikke,men det forundrer meg ikke,når de ikke engang tar inn igjen en del som er i orden heller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt sett tar de ikke i retur deler som er spesialbestilt (dvs det som ikke er hyllevare hos forhandleren), og denne regelen gjelder også all elektronikk. Men her er det jo snakk om en defekt del, så da er saken anderledes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er garanti på alle deler som blir kjøpt på møller? er bare å ta med gammel del og få ny, er ikke noe problem det så lenge du har kvitering på dele kjøpet så går det bra ellers så er den registrert på hidden syatemet dems? du trenger ikke å vise fram bilen på verksted da det er kjøpsloven som gjelder? har fått igjen deler uten noe problem med møller nnår noe ikke har virket som det skal?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er snakk om en feil som gjernest kan komme av andre feil eller ytre påvirkning, så må en kunne forvente at forhandler vil undersøke at montering er gjort i henhold.

Dersom alt annet er i orden er det vanlig garanti, og ny del skal utleveres. Originaldeler har tre års garanti, tror ikke slike skal være rammet av noe begrensninger på noe vis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange innspill :-)

Nå har jeg snakket med de på Møller, og de ordnet opp i det hvis det viste seg at et tannhjul var defekt.

Det var et vern som gjorde at motoren skulle stoppe hvis noe kom i klem eller ikke gikk som det skulle, så skulle heller ikke tannhjulet bli ødelagt pga. overbelastning.

Men her har jo et tannhjul blitt ødelagt ved vanlig bruk, så da tar Møller det på sin kappe... Bra !!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom alt annet er i orden er det vanlig garanti, og ny del skal utleveres.

Etter kjøpsloven har selger rett til å forsøke å reparere produktet tre ganger før kjøper kan kreve nytt produkt. Nå løste det seg for trådstarter, men ville bare nevne dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter kjøpsloven har selger rett til å forsøke å reparere produktet tre ganger før kjøper kan kreve nytt produkt. Nå løste det seg for trådstarter, men ville bare nevne dette.

Ja, dersom det hadde vært en del hvor det kunne skaffes interne komponenter tilveie så. Når det er minste skaffbare del som er anskaffet, vil repforsøk tilsi utskifting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.