Dekkvalg til 8 og 9 * 18 på Audi S2 ???

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Har søkt og leita, men lager en tråd da jeg ikke fant det jeg var ute etter. Så... Hvordan dekkstørrelse kan jeg trygt ha på 8 og 9 * 18 på S2?:)

Tenkte først 205/40/18 og 215/40/18 for å få litt strekk, men så er det dette med rulleomkrets og quattro ??:confused: Hvordan forholder jeg meg til det ?

på forhånd takk :)

mvh

Even

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/45 F

225/40 F

Har jeg fått som forslag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville valgt 215/40-18 på alle jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville valgt 215/40-18 på alle jeg.

Blir det ikke da en del høydeforskjell på hjula foran og bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye, husk at dette drivverket ble lagd før Berlinmuren fallt og tåler det meste. Blir omtrent som å kjøre med litt slitte dekk bak kontra foran :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, hehe, godt å høre : smil :

hvorfor 215 på alle og ikke 205 foran ? hmm :confused:

åssen dekk dim kjørte du med på futurane ? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 225/40 på alle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann :)

Har søkt og leita, men lager en tråd da jeg ikke fant det jeg var ute etter. Så... Hvordan dekkstørrelse kan jeg trygt ha på 8 og 9 * 18 på S2?:)

Tenkte først 205/40/18 og 215/40/18 for å få litt strekk, men så er det dette med rulleomkrets og quattro ??:confused: Hvordan forholder jeg meg til det ?

på forhånd takk :)

mvh

Even

Hvordan S2? S2 coupe har litt mindre hjulbuer enn Avant fordi de er basert på ulike modeller, Audi 80 B3 og B4. Du sier intet om senk eller ET på felg, men hvis målet er å få den ned og skikkelg tøff, og det er en coupe, så jeg gått for 225/35 18 rund baut. Jeg tør påstå at du skal strekke dekk på felg veldig mye før tverrkontraksjonen gjør at omkretsen blir mindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innspill ;) Ja, er en coupe :)

spec på felgene er:

Front: 18x8,0 ET30

Rear: 18x9,0 ET35

Den skal senkes med enten KW eller H&R coilovers, har ikke bestemt meg enda.. Skal være bruksbil, så passe lav er vel det jeg er ute etter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 225/35-18 på min S2 coupe... 9x18 front, 9,5x18 bak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan S2? S2 coupe har litt mindre hjulbuer enn Avant fordi de er basert på ulike modeller, Audi 80 B3 og B4.

Vanlig B3 har mindre buer ja, men alle couper har "B4" hjulbuer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig B3 har mindre buer ja, men alle couper har "B4" hjulbuer.

Er du sikker? Far hadde den røde på bildet før og det var ikke "205/55 16" hjulstørrelse på den, men mindre, ca 1 tomme. 4x108 bolt også da, heldigvis ikke det på S2 coupeen.

Ville fortsatt valgt 225/35 profil ut fra offset på felg og senkeplaner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med h&r coilovers senket maks så kommer 225/40-18 greit innafor, med 225/35-18 så vil det gå, men fort at de ikke kommer innafor og du får ei lita glippe sett fra siden mellom dekk og hjulbue. 225/40-18 er så og si spot on mtp org rulleomkrets.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med h&r coilovers senket maks så kommer 225/40-18 greit innafor, med 225/35-18 så vil det gå, men fort at de ikke kommer innafor og du får ei lita glippe sett fra siden mellom dekk og hjulbue. 225/40-18 er så og si spot on mtp org rulleomkrets.

Kanskje 215/40 er bedre da, synes bare 225/40 er litt for mye dekkside når man skal satse litt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/40-18 på 8" felg med h&r coilovers på det laveste

IMG_2933.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min subba det faktisk litt i framskjermene med både 225/40-18 og 205/50-17 med mye rattutslag og ujevn vei, innkjørsler etc. Faktisk innimellom med 205/55-16 også, som er originaldim (på originalfelg). Senka 60/40 eller noe sånt. Subber selvsagt ikke til vanlig, men kun i enkelte tilfeller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle innspill :)

Tror jeg endelig har fått bestemt meg om 215/40/18 foran på 8 tom og 225/40/18 på 9 tom :)

mvh

Even

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.