#1 Skrevet Mai 10, 2005 har nettop vert inne på verksted på en liten diagnose med bilen, fant der ut at det sansynligvis er en føler eller giver som ikkje virker som den skal...har bestilt time for å finne ut hva det er, men den timen er ikkje før i 2 juni..det som sjer er at når eg gir gass og får ladetrykk så kutter an med eingang og går i nødmodus, sånn er det kver gang etter at eg har stoppet den og startet igjen..blei forklart at den kutter pga for høyt ladetrykk(bilen er orginal)...er det noen som har vert borti det samme problemet? alle tips mottas med takk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2005 Magnetventilen som styrer turbotrykket ditt. Helt normalt. Den koster 7-800 ny til de fleste Audi'er og byttes på 2minutter. Bare å skru løs den gamle og sette på den nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 10, 2005 da skulle vel det komt opp på diagnosen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 10, 2005 Når den var gåen på min kom den ikke opp. Bilen gikk i nødmodus, og eneste feilen som kom opp på diagnose var "overskredet max ladetrykk". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 10, 2005 hmm...kan jo prøva d då egentli. koster jp det samme som en verksted time...men kossen oppførte bilen din seg når denne var defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 10, 2005 Hatt to defekte på to forskjellige biler. På TDi'en gikk bilen bra til den begynte å få turtall og litt ladetrykk. Da kuttet den plutselig, men det var nok å gå av gassen og på igjen så dro den videre. På en Golf TDI til en kompis av meg måtte han skru av og på tenningen igjen for å få den til å gå slik den skulle. Der var den og gåen. På 200'en fungerte den slik at den ikke begrenset maxtrykket periodisk. Det førte til peaker opp mot 1.8-2 bar og påfølgende bøyde råder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 10, 2005 tar i mot andre tips og... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 10, 2005 Bankesensor? Hos meg var noe rette ved siden av den ene løst noe som førte til at bilen gikk i nødmodus så fort det begynte å lade på. Det er egentlig veldig lite banking som skal til for at den skal slå ut. Dette defineres av bilen som en ikkekritisk feil og slettes fra minnet etter 4 sek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 11, 2005 Koble fra hele vakuumstyret, (den store banjo-bolten på wastegaten) og se hvordan bilen oppfører seg. Hva sier den digitale trykkmåleren, forresten? http://www.sjmautotechnik.com har full feilfinningsprosedyre på dette, btw.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 11, 2005 hmm. takker for alle svar, skal teste med en anna magnetventil seinare i dag..var på sannes & co (lokale VAG forhandler)en tur idag og hørte på en nye magnetventil, men di hadde ingen inne..dette var vist tysklands vare?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 11, 2005 heh, får prøvd magnet ventil nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 11, 2005 Heisann. Koble til 12V og hør om at den "klikker" går rundt. Enkelt å se om den er gåen. Poster et bilde av min...slik den ikke skal se ut!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 11, 2005 fekk ikkje testet ny magnet ventil i dag alikavel..men blei fortalt at dumpen min står feil vei? noen som kan bekrefta\ avkrefta d? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 11, 2005 fekk ikkje testet ny magnet ventil i dag alikavel..men blei fortalt at dumpen min står feil vei? noen som kan bekrefta\ avkrefta d? Ser ut som den står feil vei ja !!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 11, 2005 Har her prøvd å "tegne" riktig vei for luften gjennom bypassventilen.......dvs at din blåser feil vei!! Den blåser ut luften den veien pilen peker,den skal blåse luften tilbake inn i turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 11, 2005 hmm..merkli at den står feil vei, eg har ikkje rørt den så lenge eg har hatt bilen..jaja, får snu den da..heh takker for svar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 12, 2005 Min står også denne veien. Ble byttet av Børge Olsen Racing i høst, og da satte de på denne veien. Er det feil?? Forøvrig er 2.2T'en min også syk, men har byttet bl.a. N75'en uten at det hjalp. R 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 12, 2005 Trykket skal inn på siden av ventilen, ikke i bunn. Ser jo ut som om den sitter riktig på din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 12, 2005 Trykket skal inn på siden av ventilen, ikke i bunn. Ser jo ut som om den sitter riktig på din. Har nå aldri sitt noen biler som sender trykket inn i siden på en dump, alle åpne dumper sender jo trykket inn i bunn så koffor sko kje en resirk funke på samme måte??? legger ved et eksempel her fra en kundebil fra dahlback så e ganske rigga, så jeg trudde nå han ville satt dumpene rette veien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 12, 2005 Har nå aldri sitt noen biler som sender trykket inn i siden på en dump, alle åpne dumper sender jo trykket inn i bunn så koffor sko kje en resirk funke på samme måte???legger ved et eksempel her fra en kundebil fra dahlback så e ganske rigga, så jeg trudde nå han ville satt dumpene rette veien Da er det kanskje på tide at jeg viser deg ett ? Ingeniørene hos Audi tar sikkert feil når de sender trykket inn på siden av bypassventilen..... ( nr 15 på bildet om det skulle være noen tvil ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 12, 2005 Men koffor sette då Ingeniørene hos Audi dumpen andre vei på alle andre motorer??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 12, 2005 dette er et seriøst spørsmål , for jeg og en kompis har vær våres montert s2 og dem er montert forskjelige, men trur i grunnen ikke at det har noe og si. men håper på at noen som har skikkelig peiling på dette kan svare da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 12, 2005 ehm...eg bytta om i dag og nå får eg ikkje mer en 0.4 i ladetrykk liksom...sjønne ingenting eg nå... legger ved et dårli bilde av kossen bilen ser ut nå...kommer bedre bilder seinere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 13, 2005 jaja, litt oppgitt nå, bytta magnet ventil i dag og ingen forsjell, står på måleren at den lader 1.8-1.9 før den kutter og går i nød modus, men bilen går ikkje som det skulle ha vert 0.8 bar...den går møk treigt for å si de sånn...og det med at den bare ladet 0.4 i går var fordi han som hadde sett på den gamle magnetventilen min hadde glemt å sette på strøm kontakten igjenn....tabbe...men er det noen som veit ka som kan vere galt med maskinen min da??!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 13, 2005 har nettop vert inne på verksted på en liten diagnose med bilen, fant der ut at det sansynligvis er en føler eller giver som ikkje virker som den skal...har bestilt time for å finne ut hva det er, men den timen er ikkje før i 2 juni..det som sjer er at når eg gir gass og får ladetrykk så kutter an med eingang og går i nødmodus, sånn er det kver gang etter at eg har stoppet den og startet igjen..blei forklart at den kutter pga for høyt ladetrykk(bilen er orginal)...er det noen som har vert borti det samme problemet? alle tips mottas med takk... Jeg hadde/fikk en feil med disse symptomene, som du her forklarer. Hos meg var det en turboslange som hadda takka for seg. Men dette skal man høre. Det "fiser" når turboen lader, før det plutselig butter og hjernen går i nødmodus. Nå er turbo-slangen bytta (slangen kosta 1050,- før VACN rabatt på Normotor) og kjerra går som ett uvær igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...