#26 Skrevet Mai 13, 2005 hmm.. skal ikke se bort ifra at det er det..men da skulle vel ikkje tykk måleren målt så "høgt" trykk?! eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 13, 2005 0.8bar er jo ingenting det. Lekkasjer kan det godt være, men usikkert i hvilken slange. Sjekk slangen som går fra innsuget til resirkventilen din du. Dersom den ligger i klem eller er hull på vil du aldri få noe spesielt trykk. Min lå engang i klem og da fikk jeg aldri over 0.8 på den. Etter å ha løsnet på den slik at den lå fritt var det opp til 1.5 igjen. Du må nesten bare feilsøke og lete. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 14, 2005 På S4 er den vanligste slangen som ryker den slangen som går fra trykkrøret under bilen inn på intercooleren, på høyre side under sett i kjøreretning. Forresten kan det bekreftes at både på min S4, en S6 og på min ex-200TQ20v fikk resirkuleringsventilen trykket inn på siden sånn som på tegningen fra Audi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 14, 2005 Har noe av det samme problemet med bilen min. Får den til å lade opp til 2.1 et kjapt øyeblikk før den faller ned til 1.6-1.7. Synst også at den går dårlig selv om den lader 1.4-1.5 (alle verdier er fra displayet) R 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 14, 2005 En bypass-ventil kan kun monteres en vei,hvis ikke så vil jo den ikke virke slik den er ment til å virke. Kan noen gjette hva som er inn og ut på denne FMDV006 ventilen ??? Jeg har iallfall en slik som er montert "rett" vei....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 14, 2005 Ser vel det enklere hvis man sammenligner med en åpen ventil som denne FMDV001...........klarer du å montere denne feil vei skal du få premie av meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 14, 2005 Altså,trykket skal INN på "undersiden" av ventilen og utblåsningen er ut på siden!!!! Vakuumet er på motsatt side av trykksiden for å løfte membranen/stempelet. Kjører man trykk inn fra motsatt side vil jo ikke ventilen fungere slik den er ment........man trenger da ikke være noen rakettforsker for å skjønne det. Så lenge man vet hvordan en slik ventil fungerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 14, 2005 Jeg stusset og på alle tegningene av hvilken vei den skal monteres, men siden jeg ikke er noen ekspert så valgte jeg å holde kjeft. Men nå ser jeg at Pål forklarer akkurat det samme. Kan ikke skjønne at de kan monteres på en annen måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 14, 2005 Jeg stusset og på alle tegningene av hvilken vei den skal monteres, men siden jeg ikke er noen ekspert så valgte jeg å holde kjeft. Men nå ser jeg at Pål forklarer akkurat det samme. Kan ikke skjønne at de kan monteres på en annen måte. Ble litt "lei" av all synsingen og alle meninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 14, 2005 Ble litt "lei" av all synsingen og alle meninger. Ja, det er "synsing" når skissen er hentet fra VAG sin egen dokumentasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 14, 2005 Ja, det er "synsing" når skissen er hentet fra VAG sin egen dokumentasjon Ikke noe galt i en skisse.....men den var veldig "skjematisk" opptegnet. Mye bedre å se det live hvis du skjønner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mai 14, 2005 Ikke noe galt i en skisse.....men den var veldig "skjematisk" opptegnet. Mye bedre å se det live hvis du skjønner Tegningen er slik det skal være med orginal Bosch ventil, hverken mer eller mindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mai 14, 2005 Hei alle Rikssynnere. Var hos Jonus for en tid til bake å fiksa litt på bilen. Kjøpte lik danna Forge ventilen som på bilde over. Den kan stå begge veier uten noen betydning. Det er litt tøfere lyd den enne veien en den andre Har 1,6 i lade trykk uanset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mai 14, 2005 Hei alle Rikssynnere. Var hos Jonus for en tid til bake å fiksa litt på bilen.Kjøpte lik danna Forge ventilen som på bilde over. Den kan stå begge veier uten noen betydning. Det er litt tøfere lyd den enne veien en den andre Har 1,6 i lade trykk uanset Nå handler vel egentlig denne tråden om Dag sitt ladetrykk problem. I Dag sitt tilfelle så har han orginal ventil. Den orginale ventilen skal slitte montert slik det er angitt i VAG sin dokumentasjon. Om du eller Pål F. vil diskutere monteringen av Forge så burde dere lage en ny tråd om det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...