Anbefalte innlegg

hmm.. skal ikke se bort ifra at det er det..men da skulle vel ikkje tykk måleren målt så "høgt" trykk?! eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0.8bar er jo ingenting det. :) Lekkasjer kan det godt være, men usikkert i hvilken slange. Sjekk slangen som går fra innsuget til resirkventilen din du. Dersom den ligger i klem eller er hull på vil du aldri få noe spesielt trykk. Min lå engang i klem og da fikk jeg aldri over 0.8 på den. Etter å ha løsnet på den slik at den lå fritt var det opp til 1.5 igjen. : ja :

 

Du må nesten bare feilsøke og lete.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På S4 er den vanligste slangen som ryker den slangen som går fra trykkrøret under bilen inn på intercooleren, på høyre side under sett i kjøreretning.

 

Forresten kan det bekreftes at både på min S4, en S6 og på min ex-200TQ20v fikk resirkuleringsventilen trykket inn på siden sånn som på tegningen fra Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noe av det samme problemet med bilen min. Får den til å lade opp til 2.1 et kjapt øyeblikk før den faller ned til 1.6-1.7. Synst også at den går dårlig selv om den lader 1.4-1.5 (alle verdier er fra displayet)

 

R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bypass-ventil kan kun monteres en vei,hvis ikke så vil jo den ikke virke slik den er ment til å virke. Kan noen gjette hva som er inn og ut på denne FMDV006 ventilen ??? Jeg har iallfall en slik som er montert "rett" vei.......

FMDV006.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser vel det enklere hvis man sammenligner med en åpen ventil som denne FMDV001...........klarer du å montere denne feil vei skal du få premie av meg.

FMDV001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså,trykket skal INN på "undersiden" av ventilen og utblåsningen er ut på siden!!!! Vakuumet er på motsatt side av trykksiden for å løfte membranen/stempelet. Kjører man trykk inn fra motsatt side vil jo ikke ventilen fungere slik den er ment........man trenger da ikke være noen rakettforsker for å skjønne det. Så lenge man vet hvordan en slik ventil fungerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stusset og på alle tegningene av hvilken vei den skal monteres, men siden jeg ikke er noen ekspert så valgte jeg å holde kjeft. :o

 

Men nå ser jeg at Pål forklarer akkurat det samme. Kan ikke skjønne at de kan monteres på en annen måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stusset og på alle tegningene av hvilken vei den skal monteres, men siden jeg ikke er noen ekspert så valgte jeg å holde kjeft. :o

 

Men nå ser jeg at Pål forklarer akkurat det samme. Kan ikke skjønne at de kan monteres på en annen måte.

Ble litt "lei" av all synsingen og alle meninger. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt "lei" av all synsingen og alle meninger. : rolleyes

 

Ja, det er "synsing" når skissen er hentet fra VAG sin egen dokumentasjon : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er "synsing" når skissen er hentet fra VAG sin egen dokumentasjon : rolleyes
Ikke noe galt i en skisse.....men den var veldig "skjematisk" opptegnet. Mye bedre å se det live hvis du skjønner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe galt i en skisse.....men den var veldig "skjematisk" opptegnet. Mye bedre å se det live hvis du skjønner :)

 

Tegningen er slik det skal være med orginal Bosch ventil, hverken mer eller mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle Rikssynnere. Var hos Jonus for en tid til bake å fiksa litt på bilen.

Kjøpte lik danna Forge ventilen som på bilde over. Den kan stå begge

veier uten noen betydning. Det er litt tøfere lyd den enne veien en den andre : smil : Har 1,6 i lade trykk uanset :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle Rikssynnere. Var hos Jonus for en tid til bake å fiksa litt på bilen.

Kjøpte lik danna Forge ventilen som på bilde over. Den kan stå begge

veier uten noen betydning. Det er litt tøfere lyd den enne veien en den andre : smil : Har 1,6 i lade trykk uanset :rolleye:

 

Nå handler vel egentlig denne tråden om Dag sitt ladetrykk problem. I Dag sitt tilfelle så har han orginal ventil. Den orginale ventilen skal slitte montert slik det er angitt i VAG sin dokumentasjon. Om du eller Pål F. vil diskutere monteringen av Forge så burde dere lage en ny tråd om det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.