Reset knapp til kjørecomputer virker ikke etter motorbytte. A4 B5 facelift

Anbefalte innlegg

Heisann!

I dag hentet jeg bilen min etter motorbytte grunnet havari.

1999,5 A4 1.8TQ Facelift Avant

Etter motoren var puttet i bilen og alt koblet opp osv. så lot verkstedet den kjøre seg opp, bli varm og diverse.

Den hadde da stått på tomgang i en stund.

Kjørekomputeren har nå gj.snitt forbruk på 54L/100km og gj.snitt fart på 4km/t.

Tenkte jeg skulle resette dette ved å holde RESET knappen som er på viskerbryteren inne i noen sekunder som jeg alltid har gjort.

Men dette ga null respons.

Knappen fungerer inn og ut som vanlig, men skjer ikke noe når jeg holder den inne.

Har også brukt den til f.eks om en dør står åpen så viser den bilde av hvilken dør som er åpen, men hvis jeg skal ta bort det bildet uten å lukke døren så er det et raskt klikk på RESET knappen så er den tilbake vanlig kjørecomputer.

Dette virker heller ikke lengre

RESET knappen har daua!

Er det noen her som vet hvordan denne knappen faktisk fungerer? Altså kan dette ha noe med motorbytte å gjøre? Løs kabel, sikring. osv?

Hjernen på bilen er ikke byttet.

Takker for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her skjer det ting..

Jeg er en ganske flittig bruker av denne reset knappen. Så har trykket på den flere ganger hver eneste gang jeg bruker bilen uten noe hell... Men! i går så bare funket den eksakt som tidligere..

Jeg har ikke rukket å feilsøke noe her, så dette var ganske "spennende".

Er vel kanskje litt fukt osv jeg skal "feilsøke" etter nå da.. doh! : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.