Audi a4 b5 problemer med vinduer og lås.

Anbefalte innlegg

Hallo, har et rimelig irriterende problem med min A4 1.8TQ 98.

Vinduene funker ikke og jeg får ikke til å låse bilen utenfra, må låse bilen med å gå inn passasjer døren og trykke på låse knappen inne i bilen. Men får låst en opp uten problemer. Har også tendenser til å drive å låse seg opp og igjen.

Så er det de elektriske vinduene, de funker ikke i det hele tatt. Kunne for ca. 2 uker siden få dem ned og opp ved å sette nøkkelen i låsen på førerdøren og vri den til "låseopp" stilling og holde den der, da funket dem. Nå funker ikke noen ting...

Har hørt rykter om at det er den låse "boksen" i førerdøren som er gåen? Noen som har noe erfaring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trolig comfort modulen din som sitter i vakum pumpa i bagasjerommet ;)

siden både vinduer og opplåsning ikke funker ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører at pumpa av og til står og jobber uten at bilen blir låst opp eller igjen...

Er det en lett jobb å fikse evnt bytte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og bytte pumpa er ganske lett.

står i bagasjen bak trekket til venstre (Passasjer siden), mener du kommer til bare ved å dra trekket til siden, muligens du må løsne 1 eller 2 av de her feste klipsene. Så er det hurtigkobling inn på pumpa, selve pumpa er vel bare skrudd fast vil jeg tro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min pumpe ligger bare nedi der med en skummgummi form rundt seg, kunn hurtigkobling på plugg og luftkobling ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min pumpe ligger bare nedi der med en skummgummi form rundt seg, kunn hurtigkobling på plugg og luftkobling ;)

Ah stemmer, husker det når du sier det :)

Var ihvertfall ikke noe problem og komme til pumpa husker jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste på bilforumet.no at den kar hadde samme problemet. Han hadde bare koblet fra kontaktene på pumpen og satt inn igjen. Så tatt ut og sjekket sikringer nr 38, 6 og 14 og tatt av polene på batteriet ( i den rekkefølgen ). Å etter det funket den igjen, skal prøve det imorgen å se, synes det høres litt rart ut men er verdt et forsøk før jeg kjøpe ny pumpe til 1000,- ( billigste jeg fant? ) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt ut pumpen og sjekket elektronikken, er et kretskort med rimelig simpel elektronikk i..

Det hender at støvet fra grafitti-rotoren støver ned elektronikken og den begynner og tulle, så vask den med elektrorens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut pumpen på mandag, fant va 10-15 cm vann nede i "gropen" : bh : Så pumpen var ganske kortsluttet i enkelte kretser, men hadde ikke svidd kretskortet.. Gjorde rent med elektrorens og fikk ut vannet, fikk tilbake "holde-nøkkelen-i-låseoppstillig-og-ta-ned-vinduene". Men ikke noe mer som funket, så må nokk ha ny pumpe.. Men noen som har noe idè om hvor dette vannet kommer inn? Er kun der pumpen skal ligge at det er vann, og ser ikke noe åpenlyst hull.. :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.