#1 Skrevet Mars 9, 2013 Etter å få litt uregelmessige problemer med tomgangen tok jeg en diagnose på bilen. Viste seg at det var problemer med gassspjeldet, ihvertfall ifølge vagcom. Fant ut at prblemet mest sannsynlig skyldes 1 stk svært morken slange og en annen slange som ikke var tilkoblet noe sted. Det har vært noe tilkoble til den, og jeg lurer på hva. Plasseringen var på hardplastrøret som er festet til gasspjeldet med en slangeklemme. Til info så står det en ADR motor i denne bilen. Bilder: Først et par bilder av den morkne slangen som jeg vet hvor skal: Denne lurer jeg på, mistenker den har noe med veivventilasjon å gjøre: Delenummer: Delen av slangen som hang fritt uten å være tilkoblet noe: Helprofil av slangen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 9, 2013 ligner litt på slangen til veivhusfordamping. hvis du lyser ned mellom innsuget ved peilepinnen skal d være en flens der nede på toppen som slangen muligens skal være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 9, 2013 sitter en liten svart pumpe/ventil bakerst på innsuget som går rett inn på innsuget i ene enden, og en slange videre i andre enden. midt på denne pumpen går det en tynn slange ned til t stykke ved veivhusventilasjon, ser litt ut som denne. nettopp byttet alt som har med veivhusvent å gjøre, da alt gåri oppløsning når du tar på det Edit: stemmer med delenr og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 9, 2013 edit igjen, ser ut som det er nr 13 på tegningen du har, da er det tydligvis uligt på ADR fra AEB, så da kan jeg ikke hjelpe deg, men den går hvertfall ut fra albuen på blokka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 9, 2013 Jeg reparerte en tilsvarende slange på min søsters A4 1.6, da fikk jeg fatt på en stump silikonslange på et lokalt motorverksted, og erstattet den morkne gummislangen. Audi ville bare selge en komplett del til altfor stiv pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 9, 2013 Takk for hjelpen så langt. Stemmer nok at det er en utluftingsslange. Problemet er å finne ut hvor enden med metall skal. Jeg har kikket litt ned i mottorrommet uten å se noe. En annen ting er at det er trangt imellom der. Du har ikke tegning for ADR også Kristian Larsen? Det ser ikke slik ut i motorrommet mitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 9, 2013 den tegningen er felles, men om du ser i lista ser du at adr skal ha slange nr 13 istedenfor 10, og om du ser på tegningen går den inn på nr 2 som er albuen inn på blokk, denne har en metall hylse inne i koblingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 9, 2013 Jeg demonterte for å se hva som var i slangen, og det var en plaststuss. Med andre ord dårlige nyheter. Regner da med at jeg trenger del nr.2 i så fall. Er dette vanskelig å skifte? Ser ut som det er ganske trangt der. Vil motoren ta skade hvis jeg ikke fikser dette? Det jeg har innbilt meg vil skje er at motor lekker litt olje ut i utluftingen. Uansett håpløst at tyskerne lager slike halvdårlige patenter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 9, 2013 Den er veldig kødden å bytte, enklest å ta av innsuget, men jeg greide det på min ved å legge ekspansjonstank til side og fjærne innsugslangen vær forberet på mye banning og frustrasjon og regn med at du må en tur til innom møller å bestille deler, garantert noe mer som knekker jeg kjørte med sprekt del nr 2 i et halvt år, og har hatt noe turbotrykk problemer som ser ut til å være borte nå Annet enn det har det bare vert att den har brukt endel olje og det har ligget en flekk under bilen etter den har stått en stund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 10, 2013 Takk for hjelpen, var den del nummer 2 som var ødelagt. Heldigvis hadde jeg demontert gasspjeld og løsnet på ekspansjonstanken. Eneste jeg behøvde var med andre ord et flatt skrujern for å dra ut splinten. Hele plasthuset var mildt sagt råttent. Egentlig en håpløs patent fra Audi sin side. Regner med at plast er billigere, og derfor er løsningen slik den er. Da blir det nok å slenge inn en delebestilling på mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 10, 2013 Plast er vel fordid en ikke skal kolapse så lett, men ja lite gjennomtenkt 034 har en løsning med silikonslanger og metall ring inn mot blokk, men usikker på om de har til ADR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 10, 2013 det plasthuset sprakk til meg når jeg hadde av toppen, godt råd ikke stram hardt. tåler ingenting. fikk ny på møller til noen hundrelapper. De hadde da litt trøbbel med å forstå hva jeg skulle ha da :0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 10, 2013 Den plastsaken sprakk hos meg og, har byttet alle slangene fra/til gass-spjelde og veivhusventilasjonen + noen andre slanger rundt om der.. blir morkent etter mange år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...