Anbefalte innlegg

Skal skifte komplett dørlås på bilen pga trøbbel med sentrallås. Har demontert dørtrekket, og traff da på litt problemer når jeg skulle få ut plata på innsiden. Wiren som går til låsesylinderen (som man setter nøkkelen i) får jeg ikke huka av. Ifølge det jeg kan finne ut skal det være bare å trekke ut selve låsesylinderen først, men min sitter dønn fast. Lenger kommer jeg ikke... Noen som har noen gode tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal skifte komplett dørlås på bilen pga trøbbel med sentrallås. Har demontert dørtrekket, og traff da på litt problemer når jeg skulle få ut plata på innsiden. Wiren som går til låsesylinderen (som man setter nøkkelen i) får jeg ikke huka av. Ifølge det jeg kan finne ut skal det være bare å trekke ut selve låsesylinderen først, men min sitter dønn fast. Lenger kommer jeg ikke... Noen som har noen gode tips?

Låssylinderen er festet med en skrue, bak et lite plastlokk, i bakkant av døra. Den har du selvfølgelig løsnet:). Ellers kan den sitte i irr og korrosjon. Det er mulig å stikke en skrutrekker inn i hullet ved skruen i bakkant og bende forsiktig på låsesylinderen. Nb! skruen skal ikke skrues helt ut, bare til det er mulig å trekke ut låsesylinderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låssylinderen er festet med en skrue, bak et lite plastlokk, i bakkant av døra. Den har du selvfølgelig løsnet:). Ellers kan den sitte i irr og korrosjon. Det er mulig å stikke en skrutrekker inn i hullet ved skruen i bakkant og bende forsiktig på låsesylinderen. Nb! skruen skal ikke skrues helt ut, bare til det er mulig å trekke ut låsesylinderen.

Den skruen har jeg løsnet ja:) Får bikket selve dårhåndtaket litt ut, men selve sylinderen sitter fast... Skal prøve med et lite verktøy inn gjennom skruehullet.... Må nøkkelen stå i når jeg gjør dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skruen har jeg løsnet ja:) Får bikket selve dårhåndtaket litt ut, men selve sylinderen sitter fast... Skal prøve med et lite verktøy inn gjennom skruehullet.... Må nøkkelen stå i når jeg gjør dette?

Nøkkelen trenger ikke å stå i :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig denne videon kan være til hjelp:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den mekanismen som holder låssylinderen er litt merkelig. Det er ikke en settskrue, men en låsering som roteres fram og tilbake av skuen. ;) Den må skrus ganske langt før det skjer noe... Nøkkelen trenger som sagt ikke stå i...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.