Anbefalte innlegg

Golf`n tapper seg fort for strøm noe som tyder på jordingsfeil. Er det noe klassiske steder hvor jeg bør begynne å lete?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kabelen fra batteriet til karosseri/girkasse er ikke av de beste på disse bilene, dersom den ikke er byttet tidligere. Erfaringsmessig pleier jeg å gå på utstyr og pukter som er ettermontert eller på annet vis tuklet med, siden det er her det oftest er feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Jeg har bytta den for et par år tilbake. Eneste jeg har ettermonter er vel bare parklys i blinklysa. Er det dårlig kontakt som pleier å tappe batteriet? Eller er det gamle deler som begynner å bli dårlige?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel helst dårlige komponenter som tapper batteriet. Prøv med et måleinstrument å koble fra enheter for å se om forbruket forandrer seg. Dersom batteriet er gammelt kan det selvutlade også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å utdype det meget gode tipset Kjetil kommer med ang. ettermonterte ting er radio og alarm (gammel og ikke lenger spesielt god Defa) er gode kandidater til å trekke strøm. F.eks. om en tidligere eier har montert radio der AUX-kabelen er koblet med konstant spenning, bare for å nevne noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

startmotoren i min ener var synderen, sjekk den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.