Anbefalte innlegg

Kula på endeleddet er festet med en liten skrue i toppen og en bolt som låser og klemmer. En mekaniker sa til meg at den lille skruen hadde med hjulinnstillinger og at man måtte måle hvor langt inn den sitter. Så også på en tysk YouTube video hvor avstanden blir målt ved demontering. Noen her inne som vet om det bare er en sikkerhets skrue på linje med en låsesplint eller om den faktisk kan påvirke hjulvinkler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den skal ikke påvirke hjulstillingen så vidt meg bekjent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, har litt for mye spissing etter skifte av diverse forstillingsdeler. Var litt bekymret for om jeg måtte løsne kuleboltene igjen, tok timesvis sist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass, det har ikke jeg vert klar over. Jaja man lærer så lenge man lever:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for alle opplysninger. Jeg har alu forstilling så alt av bolter satt som sveiset, men har smurt de inn med alupasta og det er bare noen måneder siden jeg byttet. Boltene løsner sikkert forholdsvis lett. Jeg sliter også med selvoppretting. I førsten hadde jeg ingen, etter noen dager ble det bedre. Nå er det bare den siste biten som mangler, regnet med det var pga trange kulebolter i bærearmsettet, men kan tenkes det blir enda bedre med en hjulinstilling på verksted. Det kan uansett ikke være mange mm justering fordi det er et hakk i kulebolten som strammebolten passerer, kan tenkes det er et par mm opp og ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dette kan stilles inn selv. Har lest denne linken: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/190406-DIY-B5-A4-S4-Alignment Når bilen løfter seg så drar de øvre bærearmene hjulet innover og siden styreleddet sitter høyt vil man få mer spissing, men hvis den justeringsbolten er riktig vil vinkelen på stanga ut fra servoen motvirke dette. I verste fall er vinkelen på stanga fra servoen slik at den retter seg ut når bilen løfter seg og man vil nesten kunne få rykk i rattet, er den riktig vil den peke mer nedover og utligne at bærearmene blir "kortere".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var jeg ikke klar over, har montert nye styreledd på 2 multilink biler å ikke tenkt tanken engang, bare strammet den helt opp.

Tror jeg får ta en sjekk når jeg legger om til sommerhjul ;)

men ikke merket noe forskjell etter jeg monterte dem :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering. Fant ut at det er ca 8 mm justering og slik jeg forstår det så skal denne høydejusteringen hindre bilen i å endre kurs ved foreksempel helling og spor i veien. Foreksempel hvis veien heller mot høyre vil venstre side løfte seg og hjulet på venstre side styrer litt mot venstre for å hindre at bilen trekker mot hellingen. Rett meg hvis jeg tar feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.