#1 Skrevet Mars 10, 2013 Heisann! : ) Har et veldig irriterendes problem med golfen. Ved gasspådrag i lave turtall føles det ut som eg har 50hk, altså den går ræva.,utrulig daff. Føles ut som om den får for mye bensin eller noe.(?) Når jeg drar på i 2.gir og kommer opp mot 3000/omdr napper den noe ekstremt, og når jeg får litt mer turtall så skyter den fart. Det er sånn at pådrage stopper opp litt, og plutselig etter litt mer turtall så skyter den fart. Ikke nok med det så går den virkelig ikke skikkelig på tomgang når den er kald, må ligge og holde på gassen til den stabiliserer seg. Den er helt fin på tomgang når den er varm. Begynner og bli mektig irritert på dette problemet her sida problemet kjem og går av seg skjøl. En dag kan motoren være heilt fin og ikke fusker og noen ting. en annen dag så er det mye fusking og smelling i eksos og som nevnt ovanfor. Har sjekket og byttet en del , som : - Plugger - Fordeler - Rotor - vacuumslanger - Falskluft ved innsug - Bensinfilter - Rens av gasspjeld. ( Den tikker når jeg sløkker bilen??) Om det er noen hjelpsomme karer der ute som kan gi meg en pekepinn på ka som kan være gale hadde det vært supert. Svir litt i lommeboka av feilsøking på verksted. Det er ein golf 3 2.0 8v med ADY motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 10, 2013 Renset stikk til gassspjeld? Tempsensor? Renset LMM? Diagnose? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 10, 2013 Har tatt diagnose og då kom det bare et minne på at lmm har vært gåen. Tempsensor er bytte, det er den gule på sida av blokka som gir signal til ecu? renset lmm har ikke eg gjort enda.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 10, 2013 sjekka tenninga i seg selv da? samt at ikke tannhjulet på veiva som driver regreima ikke er litt løst? slik at dette vandrer litt fram og tilbake og forskyver hele syklusen i motor litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 10, 2013 Sa diagnosen at lmm er gåen? Byttet denne da? Er vesentlig at denne funker 100%. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 10, 2013 Hei freddy. Det låg bare inne et minne på den sist eg sjekka, og det sto at lmm var i orden. Kanskje eg burde prøve med en ny lmm og sjå korleis den oppføre seg då. Skal sjekke tannhjulet til veiva i registeret. Kan det vær mulig at Lambda kan være årsaken? Den har eg faktisk ikkje målt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 10, 2013 Ville prøvd å rense først. LMM'n på gti'n min er gått ca 185k km og funker like bra enda. Men har hatt den ute ett par ganger for å rense. Kan vel være lambda ja, kan i grunn være alt som har med motorstyring å gjøre, eventuelt tenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 10, 2013 Huff.. Kan vær så mye da egentlig. Veit ikkje eilt kor eg skal begynne;) men skal sjekke lmm først, evt rense den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 10, 2013 (endret) Heisann.. Har vært ute og sjekka litt no og her er bildene : Veivhus ventilasjons slangen. fullt i gørr. Vann ? Oljete kontakt til gasspjeld. Ingenting og sjå her. eller på peilepinne. Går det greit at eg rensa dinna med bremserens ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 10, 2013 Nå har eg rensa luftmengdemålaren. Peiste inn på med bremserens og lot de stå og tørke litt.. kjørte meg en liten tur og samme problemet igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 16, 2013 Skal til diagnose på onsdag:) så får vi sjå ka so feila 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 4, 2013 (endret) Fant absolutt ingen feilkoder da bilen var til diagnose. Merkelig nok skulle bilen fungere normalt da eg kjørte til verkstedet. Bilen har fungert heilt til no, i dag tidlig når eg skulle på skule. No begynne eg og bli mektig irritert på problemet og begynne og lure på om det kan være ledningsnettet som kan vær skadet, som går opp til gasspjeldet. Sist eg sjekka for en god stund tilbake splitta eg ledningane kvar for seg og såg at nokre av ledningane var gnagd vekk isolasjonen, men det er selvfølgelig fikset igjen. Merkelig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 4, 2013 Noen som har opplevd at gasspjelde tikker med en gang du slår av motoren? Tikker bare en liten stund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 4, 2013 Bare for og nevne noke er at G42 sensoren "intake air temperature" sensoren er avkoblet av tidligere eier pga åpent luftfilter. Har den noke sammenheng med air/fuel blandinga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 4, 2013 Tippa luftmassemåler jeg, de ryker fort med uorginalt filter/åpent filter (Biltema sin funker fint, 999,-). Gørre som du ser i veivhusventilasjonen kan komme av småkjøring, ikke noe unormalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 6, 2013 Skal prøve og teste lmm fra en annen bil. Litt billigare om det ikkje e den so e defekt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...