Rareste lyden fra motorrom! 1,8t avj motor lydfil i tråden

Anbefalte innlegg

det er den rare "fjærelyden" som kommer 2sek uti klippet som jeg lurer på hva er

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har en pip pip i motorrommet? prøv og :angrygun:den ut kansje det hjelp. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte på den strame fjøren til reg reima eller reimhjula men det hva litt vansklig å høre lyden? kommer den og går bort like fort da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aner ikke jeg ass...virker som lyden kommer fra høyre side av motor..men vet liksom ikke.

Den begynte som bare en liten fjærelyd når jeg slapp gassen ved rolig pådrag før turbon begynner lade...nå er den så og si konstant men 99% kun når jeg ikke har gasspådrag.

kjører bortover i 2000-3000omdr og slappt trykk på pedal og denne lyden er konstant...rasler og rasler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde en pip pip lyd på min bil, men jeg bare smøret opp vifta og reimer og alle hjulene runt der. men er jo ikkje sikkert det er det samme da med din? men borte ble det med meg da etter jeg, fikk smørt opp litt runt nedi motorrommet så vart det stille? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvem hjul har en fjær i seg? hehe...

Åssen skal jeg smøre da? med pttf olje eller hva det er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at jeg klarte å høre hva du egentlig mente, men: har selv en AVJ som rasler på mellomgass. Klikkelyd som er alt annet enn taktfast, og forsvinner straks man gir på. Har ikke fått undersøkt saken nærmere selv, kjørt med det i flere år uten problemer. Jeg har litt tro på holdetrykkventilen til olja, den som sitter i oljefilterbraketten. Har ikke orka å skru ut braketten ennå, men det er en mulighet at fjæra i ventilen blir svakere med årene, evt at den brekker. Da kan ventilen ligge og slå når oljetrykket er sånn midt på treet. Si fra om du finner ut noe :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den lyden som kommer aller først på lydklippet..dvs de første 1-4sek..alt etter det er ikke viktig;) hehe..

Ja må vel skru skru skru litt igjen da:( begynner og blei lei denne bilen nå..hehe..

har jo snart bytta hele bilen unntatt drivverk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.