#1 Skrevet Mars 10, 2013 Heisann. Nå begynner straks sommer felgene å bli klare, men jeg er veldig usikker på hva jeg burde gå for når det kommer til spacere.. Litt kort info: Felger: A8 "Flat Five" 8,5x18 ET45 Dekk: Falken Ziex 225/40-R18 Kjøre høyde.. Lavt.. (Se tråden i signaturen for bilder, dagens kjørehøyde er litt senere i tråden) Jeg regner med at 10mm ikke blir noe stress da ET 35 burde gå fint på A4 B5.. Men jeg er litt usikker på om dette kanskje blir litt lite da jeg har valset framskjermene slik at kanten på innsiden er borte, så har de vel kanskje blitt ørlitt breiere? Tenker at kanskje 12 eller kanskje 13mm kan bli et bedre valg da jeg ønsker en ganske "aggressiv look" men det skal fremdeles være kjørbart, slik at jeg ikke river av framskjermene om jeg kommer med litt sving i en liten dump.. Vil vel egentlig helst at felgene er bitte litt uten for skjermene slik at jeg får en typisk "Stanced" look, men uten at det blir helt ekstremt Så kanskje noen sitter på litt eksempler og erfaringer her ? Tar imot egentlig alt av tips.. Takk for all eventuell hjelp! -Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 10, 2013 Vi har montert 9,5" ET35 på en B5 med 235/35R19. Dette tilsvarer dine felger pluss spacer på ca 26mm om jeg har regnet rett Denne bilen er helt standard, kun litt senket. Selve felgene stikker litt utenfor, men dekkene er fint innenfor. Tar ikke oppi selv med mye folk i bilen og dype humper. Mao så skal du kunne kjøre 12-13mm spacere eller mer uten at dette skal bli vanskelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2013 Heisann. Nå begynner straks sommer felgene å bli klare, men jeg er veldig usikker på hva jeg burde gå for når det kommer til spacere.. Litt kort info: Felger: A8 "Flat Five" 8,5x18 ET45 Dekk: Falken Ziex 225/40-R18 Kjøre høyde.. Lavt.. (Se tråden i signaturen for bilder, dagens kjørehøyde er litt senere i tråden) Jeg regner med at 10mm ikke blir noe stress da ET 35 burde gå fint på A4 B5.. Men jeg er litt usikker på om dette kanskje blir litt lite da jeg har valset framskjermene slik at kanten på innsiden er borte, så har de vel kanskje blitt ørlitt breiere? Tenker at kanskje 12 eller kanskje 13mm kan bli et bedre valg da jeg ønsker en ganske "aggressiv look" men det skal fremdeles være kjørbart, slik at jeg ikke river av framskjermene om jeg kommer med litt sving i en liten dump.. Vil vel egentlig helst at felgene er bitte litt uten for skjermene slik at jeg får en typisk "Stanced" look, men uten at det blir helt ekstremt Så kanskje noen sitter på litt eksempler og erfaringer her ? Tar imot egentlig alt av tips.. Takk for all eventuell hjelp! -Daniel 10mm med orig.skjermer, 15mm er sikkert ok med valsede foran. Betyr ikke så mye at en at 9,5 toms felg med ET35 bygger 23mm lengre ut fordi toppen av 235 dekket kun bygger 15mm lengre ut enn dine 225 med ET45. Igjen et argument for 15mm spacer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 16, 2013 Jeg tror jeg ville gått for 15mm. Hadde selv 9x19 et35 og bak var det null stress med orginale skjermer og forran var lett valset og ingen problem med ca 100mm senk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2013 Takker for svar. Tenkte jeg skulle kjøpe meg 12 og 15mm så tester jeg med 15mm foran før jeg setter de bak, om det går bra med 15 bare bytter jeg da de uåpna 12mm spacerne i 15. Om det blir hakket trangt der kan jeg da bruke 12mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...