Erfaringer med senk på Audi B8

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en A4 Avant 2.0Tdi quattro 2012, som idag har sports understell (20mm senk) ,

men nå som våren nærmer seg , så er det på tide å vurdere mere senk på bilen...: smil :

 

Har vurdert både justerbart og bare senke fjærer i kombinasjon med sports demperen, da disse er like på sport og S-line understellet.

Men jeg har vel endt opp med å gå for fjærer...

 

Men hvor mye kan jeg senke, uten at det går utover komfort...siden det ikke bare er meg som kjører bilen, og stivt slående understell vil ikke bli spesielt populært...:o

 

Er det noe problem med å gå for 35-40mm...??

Blir det pen senk med å gå for 35-40mm...??

 

Noen som vil dele erfaringer her....: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S-line demperne er vel ikke likedan som de på sportsunderstellet? De er kortere etter som jeg har forstått.

 

Uansett, feks H&R 40mm blir veldig pent og gir samtidig et kompromiss mellom høyde og komfort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg fikk høre så var de like på sport og S-line....men det behøver jo ikke å stemme, har ikke sjekket om dele nr stemmer....

Men uansett så er sports demperne kortere en original demperne, og i TUV til både H & R og Eibach så står det at fjærer kan brukes med original dempere, så lenge bump-stopp er iorden...så da bør jo ikke være noe problem å bruke sports demperne i kombinasjon med mere senk....

 

Åssen ble det med camber ved 40mm senk,ble det veldig "ut av kurs"...?? slites dekkene innerst...??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ut Even Qvigstad her inne, han har vel 40mm H&R på sin B8, perfekt senk iallefall... Angående camber er jeg noe usikker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes selv H&R 40/40 ble perfekt senk på min B8, og bilen er fremdeles kjørbar hele året :-)

 

Camberen er ikke "ute av kurs" og dekkene bærer ikke tegn til slitasje.

 

Denne blir uansett justert ved 4 hjuls kontroll, og det er heller ikke tegn til subbing hos meg, men dette kommer jo igjen på hvilke felger/dekk du har, samt impress.

 

Even

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte inn å se på bilen din....så veldig bra ut...men ble litt usikker på om 40mm blir litt for lavt, og at jeg kjører med ET 30 felger idag, som ligger helt i plan med kantene på hjulbuene..så det blir vel garantert subbing dessverre....

 

Hørtes bra ut med camber vis du ikke har noe problem, det er jo begrenset hvor mye en får justert på de...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering her....

 

Etter mye tanke virksomhet, og mye leting på nettet, så har jeg til slutt fått bestemt meg....

Da her jeg endt opp med å velge Eibach Pro Street S justerbart kit til A4...

Dette ble valgt pga progressive fjærer og at det var justerbart fra 20-40mm + at dette kittet skal være komfortabelt, etter det jeg har lest...

 

Vis det er interesse for det så kan jeg gi en oppdatering når jeg har fått installert det og prøvd det litt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.