1997 - Audi A3 1.6 l stopper ved gasspådrag men går fint på tomgang...

Anbefalte innlegg

HJELP!! Hadde blitt veldig glad hvis noen kan hjelpe meg å løse dette:) Bilen til dama stopper/stopper nesten ved forsiktig gasspådrag og det samme når den skal ned på tomgang, f.eks når jeg betjener clutchen. Feilmelding i vag-com: 00537 - Lambda Regulation: Lower Limit (Hvis jeg sletter den blir den borte noen dager men så kommer den tilbake, bilen oppfører seg like ustabilt uansett). Bilen har vært slik i flere år, men varierer litt fra dag til dag.. Når jeg gir gass kommer det et lite sug/surklelyd i fra innsuget, virker som det er en ventil som åpner, vet ikke om dette er riktig? Kan virke som det er et vanlig fenomen på disse bilene, men i likhet med mange andre finner jeg ikke ut av hva det er : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke funnet noen lekkasje, men det er mulig jeg må ta av innsuget og gasspjeldet og sjekke alt som er.. Har lest at feilmeldingen kan være symptomer på bensintrykkregulator eller dyse-problem, noen som vet om det er mulig å teste/finne ut det med vag-com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på en 1,6 passat.

Spesielt når det var kuldegrader

Skrudde av spjeld ,det så fint å rent ut .men polerte litt med en drimel .

Fant en tynn vacum slange som satt løst ,ble skiftet.

Fant også defekt plast rør fra veivhus ventil denne ble også skiftet.

Etter dette har det ikke vært noe problem.

Hva som egentlig var feilen vet jeg ikke ,men holder en knapp på vacum slangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudd av gasspjeld og innsug, gjort rent alt som er og sjekket alle vakuumslanger. Virker som spjeldet som sitter i innsuget henger litt, vet ikke hvilken funksjon dette har men ser ut som det er to løp i innsuget, åpner/stenger ved kald og varm motor kanskje..? Har ihvertfall montert sammen alt og problemet er der fortsatt, virker som det er værst når motor er varm.

Hvis noen har et innsug til en overkommelig pris kan jeg kanskje prøve å bytte det. Tror ikke det er her feilen ligger men.... :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.