#1 Skrevet Mars 11, 2013 Hei, Har en Golf 5 som lekker spylevæske ved høyre fremhjul. Det drypper litt, men likevel jevnt og trutt, fra den ene skruen som holder beskyttelsesplaten oppe. Så vidt jeg kan se er det tørt i mesteparten av bunnpannen, altså må lekkasjen ligge "langt nede til høyre et sted"... Ligger det rør e.l. her som kan lekke, eller er det mer sannsynlig at selve tanken er sprukket? Noen som har erfaring med bytte av disse? Kan vel ikke være så veldig vanskelig, men trenger vel fort adkomst underfra bilen? Skru ned beskyttelsesplaten og bytte tank/rør? Mvh. Tor-Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2013 Mulig av med fanger.. Ofte vært borti gummiproppen på spylermotoren som er morken.. eller at selve motoren har sprukket:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2013 Ligger ikke motoren lenger oppe? EDIT: Jeg kan ikke se noe form for lekkasje/væske ovenfra, kun under fangeren på høyre side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2013 spylervæskelekkasje i ledningsnett ved høyre hovedlykt, har du det vil alle ledninger der også gå i stykker, de vil svelle opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2013 Det er mulig, men synes det virker litt rart i og med at den eneste synlige lekkasje er nede ved høyre fremhjul. Men for all del, det kan godt hende. Kanskje jeg burde få noen til å kikke på dette, i stedet for å bare utsette det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2013 BTW, dersom dette var en lekkasje i lyktespyleren eller motoren, ville det ikke da slutte å dryppe når motoren slås av? For det er altså ikke tilfellet, det drypper også når bilen står i ro (også etter 5-6 timer). Skulle vel tro at man trenger trykk for en lekkasje i motor/lyktespyler, ettersom disse (så vidt jeg vet) ligger høyere enn selve tanken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 11, 2013 er som regel 2 motorer, 1 motor for frontrute og bakrute, og en motor for lyktespylere som ofte er plassert høyere opp. Men motoren til front og bak sitter jo i bunn av tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 11, 2013 er to måter å sjekke om tanken er defekt, av med fanger eller av med hjul. enklast er vel av med hjulet og skru av deler av innerskjermen. skal du av med fanger så er det ein del skruer i hjulbuen og under fangeren og litt rundt omkring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 11, 2013 er to måter å sjekke om tanken er defekt, av med fanger eller av med hjul.enklast er vel av med hjulet og skru av deler av innerskjermen. skal du av med fanger så er det ein del skruer i hjulbuen og under fangeren og litt rundt omkring. Kan se det ved å skru av hjul og skjerm altså? Strålende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 11, 2013 Kan se det ved å skru av hjul og skjerm altså? Strålende. du kommer vertfall til nederste del av tanken for å sjekke litt. skal du bytte må du nok av med fronten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 11, 2013 Du må nok av med fangeren for å bytte tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 11, 2013 Hm. OK. Får i det minste ta en kikk ved skjermen først for å forsøke å lokalisere problemet litt nærmere. Ikke alltid like lett når gateparkeringen er det eneste stedet man kan skru! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 21, 2013 Da var denne løst. For senere søk etter samme topic, problemet var et par O-ringer som lakk. Ikke behov for å bytte tank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...