#1 Skrevet Mars 11, 2013 (endret) Hei var ute og kjørte isted med min passat 1.8turbo..Kjørte forbi en bil og så kom det en voldsom dunke/tikke lyd helt i bakkant på motoren etter på.. er hardt metallisk bank: bh :..Kjører med en kkk04 som er oppgradert og 1kg itrykk.. Så det jeg lurer på om er hva som har røket? Rådelager eller knektventil? Og er det stor jobb og bytte det om det er rådelager? Klarer jeg og bytte det med motoren i? Motoren har gått et stykke og alltid vert trimmet så kan vell være det var veldig slitt... Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2013 Kan det være noe ala denne lyden her? Def/slapp kam kjede strammer er det første jeg tenker på når du sier dunke/tikke lyd i bakkant på motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2013 Hmm det er mulig da, for lyden følger turtallet og starter veldig svakt og så raskere og raskere jo mer gass jeg ga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2013 Enig med Sindre, høres ut som kamkjedestrammeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2013 Utslitt kamkjedestrammer lager det jeg mer vil kalle en "raslende" lyd... Som om det ligger løse bolter under toppdekselet Hvis du har dårlig oljetrykk vil dette også føre til både lyd i kamkjedestrammer og ventilbank. Er det ikke mulig å lokalisere om dette kommer fra bunn eller topp av motoren?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 12, 2013 Takker for svar folkens! Jeg vil si at det kan faktisk mines om en bolt som ligger og slenger inne i topploket heltbak! Jeg skal skru det av imåren og se litt! Men er det då noe jeg burde se spesielt etter? Og ser jeg godt eller kjenner godt om det er kjedestrammer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 14, 2013 Takker for svar folkens! Jeg vil si at det kan faktisk mines om en bolt som ligger og slenger inne i topploket heltbak! Jeg skal skru det av imåren og se litt! Men er det då noe jeg burde se spesielt etter? Og ser jeg godt eller kjenner godt om det er kjedestrammer? [/quote Sånn skal den ikke gå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 14, 2013 Okei takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...