Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er relativt ny på forumet, og har handlet meg en A4 B7 1.8TQ. Info på den kommer etterhvert, men lurte på om noen har erfaring med den bil/motor med tanke på chip?

 

Tenker da både på hva motor tåler, pris, tid osv.. =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SBT-tuning, BSR, Tuningservice, O.C.T er de jeg kommer på i farten som ligger i bergensområdet.

Ved kun "chip" så får man vel stort sett litt i underkant av 200hk og rundt 330nm. Vil jo alltid være små variasjoner.

Går ikke noe lang tid på omprogrammeringen, da dette blir gjort via bilens diagnosekontakt. Så selve prosessen er vel unnagjort på noen minutter. Priser er vel fra rundt 3500 og oppover. Kan definitivt anbefale å gjøre det! Blir mye sprekere enn originalt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har BSR på min og det ble som å få ny bil, tror BSR ppc gir 196hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller OCT hos meg! Bare å komme ut hit:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde egentligg ikkje tenkt og svare i denne tråden da eg ikkje ville reklamere for meg selv.

 

Clutch, coil og plugger er ting som lett kan havarere ved tuning.. Til og med på test tur etter tuning.. Kommer ann på tilstand på bilen generelt. og km stand.

 

Er vel mangen i bergens regionen som levere chip. Også kan du dele desse inni i Fulltid og Hobbytunere/deltid

 

Av dei som driver full tid i bergens regionen er vel West tuning(Tsracing), Aktiv bilservice (polly motorsport), Boracing (mtm) , Bergenbilelektronik (bsr) og SBT tuning (Revo) som igjen er meg/oss.

 

Av hobby/deltids tunere så er det vel Curt OCT, Tuningservice (fredrik bruland), Trimchip (norman leivestad) så er det vel ein RS Tuning på voss.

++ sikkert mangen fleire.

 

Eg vil ikkje utale meg om ka som er best, det må du selv avgjere eller ta info fra andre.

 

 

 

Mvh Ingve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns egentlig det er synd du ikke delte inn igjen dette i hvilke som er størst på software/chip, når du ført skulle uttale deg og dele oss inn i kategorier?

Er vel egentlig ikke interessant hvem som lever av dette eller ikke? Eller mener du dette gjenspeiler seriøsiteten?

 

Eg vil hvertfall ikke uttale meg om noen andre:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers driver Autoteam og Dahlback på med tuning i Bergen, og ganske sikker på at det er et par andre også.

Bergen er nok den byen i Norge med størst utvalg av tunere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Curt: Hadde eg vist hvem som var størst på software/chip så kunne eg skreve det.. Tar det som ein selvfølge at Bergenbilelektronikk og BO racing er tuner mange biler. Me har eit snitt på 3stk i uka til no i år med vanlig tuning.

 

Fredrik: Ja eg og trur nok at det finnes mangen fleire, men var dei eg kom på,

 

Har vel gått litt av sporet denne tråden no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om en skal ha BSR trenger en vel strengt tatt ikke oppsøke noe firma i det hele tatt.. Er jo bare å bestille ppc-boksen fra Sverige- og så er det plug and play.... Trenger ikke noen "teknikere" for å utføre dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke bestilt fra Sverige til Norsk adresse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke bestilt fra Sverige til Norsk adresse.

 

Slutt på det altså?.. Jaja noen år siden sist jeg drev med de greiene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.