#1 Skrevet Mars 13, 2013 Hei Jeg er litt lost når det gjelder sommerdekk/felg på min A6 4b avant tq. Skjønner at 18" og litt senk er nydelig å se på, men kommer jeg til å riste tenna ut av familien på norske veier da? 17" er jo rimeligere hva angår dekk. Har idag 17" på vinterskoa uten senk og synes det er "båtfølelse" av dimensjoner på brakka. Nesten like ille som original 16". Hva tror folket er et greit kompromiss? 18" uten senk? 17" med litt senk? 17" uten senk? osv osv..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2013 Hei! Vedrørende 18" eller 17", så vil senkefjører utgjør i seg selv en mye større stivhetsforskjell enn forskjellen på 17 eller 18" vil utgjøre. Det skal litt til for at du skal merke noe særlig forskjell på 225/45R17 og 225/40R18, men er du ute etter komfort så er det senkefjørene som isåfall vil utgjøre det "værste" på humpete vei eller det "beste" om du vil ha bort båtfølelsen. Nå kan det også være nok å skifte ullne foringer o.l for å få bort denne følelsen, men stivere/bytte fjører og eller dempere hjelper en del. Når det kommer til priser så er det nesten ingen forskjell på 17 og 18 på sommeren så ikke tenk på den biten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2013 Hei! Vedrørende 18" eller 17", så vil senkefjører utgjør i seg selv en mye større stivhetsforskjell enn forskjellen på 17 eller 18" vil utgjøre.Det skal litt til for at du skal merke noe særlig forskjell på 225/45R17 og 225/40R18, men er du ute etter komfort så er det senkefjørene som isåfall vil utgjøre det "værste" på humpete vei eller det "beste" om du vil ha bort båtfølelsen. Nå kan det også være nok å skifte ullne foringer o.l for å få bort denne følelsen, men stivere/bytte fjører og eller dempere hjelper en del. Når det kommer til priser så er det nesten ingen forskjell på 17 og 18 på sommeren så ikke tenk på den biten Takk for input:) I mitt hode så danner det seg et bilde av ca. 3 cm senk, med de mykeste senkefjørene (om det er forskjell på de?), og kanskje 18". Så cluet er er da å finne ut av om det er forskjell på senkesettene. Man burde kanskje bytte dempere også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...