Anbefalte innlegg

Jeg har en Passat 2007 akkurat passert 200.000km. For noen uker siden merket jeg en svak vibrasjon i venstre sidespeil og i dag var det tilsvarende på høyre side. Er det noen som har hatt tilsvarende problem, og kjenner til en grei fix?

Vibrasjonen oppstår i fart, hjulene er i balanse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du kjennt på om speilglasset er løse?? merka det samme med min bil. tok litt på glasset og det var heilt løst. tok bare å limte det på igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme har begynt på min passat nå, det venstre glasset vibrerer i fart, men virker som glasset sitter fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du kjennt på om speilglasset er løse?? merka det samme med min bil. tok litt på glasset og det var heilt løst. tok bare å limte det på igjen:)

Speilglassene sitter fast men dunker jeg forsiktig på dem i ytterkant beveger de seg 2-3 mm. Kan de kanskje være i ferd med å løsne? Jeg kan jo forsøke å ta dem av. Er det bare å vippe dem frem med en plastremse/myk skrutrekker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være at dei snart løsner. eg vippa dei ut med fingeren, men har du ein liten plastremse så kan du prøve å vippe dei ut. skal ikkje mykje til for å kjenne om dei henger fast fordi spela er limt fast på ein plastplate som igjen er klipset til motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme med min octavia og, tok det av og limte det fast igjen, ingen problemer siden :)

Husk å legg avstand under speil og ramme slik speilet ikke siger ned mens det tørker :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken lim bruker dere på speilglasset?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tec 7 brukte eg. la det stå overnatta fast kilt. funka gull

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tec 7 brukte eg. la det stå overnatta fast kilt. funka gull

Takker og bukker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet løst! Takk for hjelpen, jeg vippet ut speilene og limte dem med vanlig kontaktlim.

Det er mulig at limet vil hindre varmetrådene i å nå ut, det oppdager jeg til høsten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss det ikkje ligger 5mm med lim bakom så skal det gå fint. eg hadde vel ca 2mm med lim bakom og det var forsatt varme der. er bare til å sette på varme og sjekke etter 2-3min

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet løst! Takk for hjelpen, jeg vippet ut speilene og limte dem med vanlig kontaktlim.

Det er mulig at limet vil hindre varmetrådene i å nå ut, det oppdager jeg til høsten.

Vanlig kontaktlim var visst ikke så lurt, nei. Her om dagen falt plutselig høyre speil av, gikk i bakken og knuste. VW-forhandleren skulle ha ca 1000 for nytt speil, pluss moms, men bildeler.no kunne levere til en fjerdedel av prisen og montering var såre enkelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000kr er jo billig... bra du ikke har autodim... koster rundt 5000kr glasset da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000kr er jo billig... bra du ikke har autodim... koster rundt 5000kr glasset da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.