Jekkepunkter på Golf og Passat ved uoriginal jekk

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er mest sannsynlig et relativt dumt spørsmål, men bær over med en nybegynner er dere snille. Jeg har en 2012 Golf og en 2012 Passat og er litt skeptisk til å bytte dekk med den originale jekken. Har derfor gått til anskaffelse av en Big Red jekk (som sikkert mange mener også er dårlig, men den er i alle fall lettere å bruke en originalen). Spørsmålet er hvordan den skal plasseres under bilen? Originaljekken legger seg jo på hver side av "skjøten" (av mangel på bedre ord) på karosseriet, mens den runde skåla på Big Red jekken passer jo ikke der. Ikke har den gummiknotter for beskyttelse heller, så jeg er en smule skeptisk til å bruke den. På forhånd tusen takk for alle gode innspill til en amatør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en sånn myk gummipute, så kan du jekke på karosseriskjøten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Har sett på slike gummiputer, men finner ingen som passer i "koppen" på jekken, den er bare rundt 50mm. Ser de fleste jack pads hos både Jula og Biltema f.eks. er 100mm eller større. Vil jo at den skal passe slik at det ikke er fare for at den sklir av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den på biltema er ikke noe bra, prøv å skaff noe som er litt mykere :) Da ligger den godt og vil ikke skli av, siden puta former seg etter både karosseri og jekkskål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, så jeg trenger altså ikke finne gummiputer som passer i diameter på jekkeskåla, men bare noen som er myke og former seg slik at de ligger trygt selv om de er større enn diameteren på skåla. Takk for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber med gummi så jeg kan skaffe deg det du trenger:) Hvor holder du til ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber med gummi så jeg kan skaffe deg det du trenger:) Hvor holder du til ?

Hadde vart skeptisk til at fortelle dej hvor ej bor, "Jobber med gummi";p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vart skeptisk til at fortelle dej hvor ej bor, "Jobber med gummi";p

Søren....avslørt: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, så jeg trenger altså ikke finne gummiputer som passer i diameter på jekkeskåla, men bare noen som er myke og former seg slik at de ligger trygt selv om de er større enn diameteren på skåla. Takk for tipset!

Ja, mer skånsomt for understellsmasse osv også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.