Anbefalte innlegg

Jeg har en Bora som går (veldig) dårlig, den "fjusker" rister på tomgang, dette kan gå bort hvis jeg gir litt gass. Jeg får heller ikke noe hjelp av bremsekraftforsterkeren ved lav fart/ turtall.

Det er en 1.9 TDI. Jeg tenker først og fremst på om dysene bør renses. Det virker som om den går dårligere når det er KALDT i lufta, litt tungstartet er den også når det er minus grader.

Det er powerboks på den, men hvis jeg kobler ut denne så går den like dårlig. jeg har ikke noe "kick" av turboen. jeg hører den spooler opp og har trykk.

Jeg har scopet i VAGcom og jeg har turbotrykk, litt mer enn det jeg skal. Ingen feilmelding som har med motor å gjøre.

Hva kan det være? Er motoren styrt av vakum eller er det kun bremsene? Derfor svak bremsekraft?

Takker for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vil hjelpe en stakkar?! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen har samme problem, ta ut kontakten av luftmengdemåleren. Hvis bilen går bedre, så bytt den. Det var problemet hos meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er en dårlig vacumslange eller en slange som har hoppet av fra br.kraftforsterkeren. Suser det noe om du tramper den inn ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med bremsene var en vakumslange som hadde hoppet av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.