#1 Skrevet Mars 14, 2013 Audien begynner å lage en "klakkelyd" ved belastning i krappesvinger(helst høyre svinger), blir bare verre for hver dag som går, hører lyden kommer lettere etter hver dag som går. Kan det være Drivledd? er det lett å skifte selv? pris på deler eventuelt? Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2013 Høres ut som drivledd ja, lyden er vel økende ettersom farten din? Frekvensen av klakken altså. Drivledd nytt koster fra 3-5 tusen. Du skal kunne klare å bytte det selv hvis du har litt teknisk innsikt. Ellers ligger det nok guider i videoform på youtube. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2013 (endret) Høres ut som drivledd ja, lyden er vel økende ettersom farten din? Frekvensen av klakken altså. Ja, så lenge svingen er krapp/tung og jeg tråkker gassen i bånn øker lyden og frekvensen betraktelig. Som den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2013 Høres ut som drivledd ja, lyden er vel økende ettersom farten din? Frekvensen av klakken altså. Drivledd nytt koster fra 3-5 tusen. Du skal kunne klare å bytte det selv hvis du har litt teknisk innsikt. Ellers ligger det nok guider i videoform på youtube. 3-5tusen? lurer på hvor du har kjøpt de, betaler skjeldent over 1000 lappen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 14, 2013 1000 kr hørtes ut som en rimelig grei pris Like greit å bytte begge? forhørte meg litt med noen kompiser på Facebook og sa dette var typisk Audi, de hadde samme problem:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 14, 2013 Beklager, jeg ser nå at jeg så på pris for komplett drivaksling. My bad! 1600kr for ytre drivledd på meca iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 14, 2013 De billigste trenger ikke akkurat være av topp kvalitet. Det er i alle fall min erfaring. Kjøpte et til drøyt den summen sjøl, og ikke kan mansjetten festes på folkelig vis, og ikke holder de mer enn 3-5 år. Kanskje ikke rart heller når leddet er bygd opp med mindre deler. Kulene i dette leddet bar vesentlig mindre i diameter og tåler naturligvis mindre da. Det originale står enda på på andre sida. Det er fra 94 :-p Så om man tenker å ha bilen en stund, er det verdt å kjøpe drivledd fra "seriøse" aktører. Deriblant originalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 15, 2013 Fikk prisoverslag hos Mekonomen på 2700,- inkl deler, moms og arbeid. Virket ikke så gale det, det var ikke inkl medlems rabatten ennå siden jeg ikke nevnte det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 15, 2013 Ikke så veldig ille pris nei, men går meget fort og bytte dette selv, tar en liten time.. Det som er arbeidet er og ta bilen opp på bukken og av med hjulet De drivknutene jeg har kjøpt har vært av god kvalitet, problemet er at så fort mansjetten sprekker så er knuten ødelagt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 15, 2013 Er en ganske kurrant jobb å gjøre selv på B5. Som Tord sier er det nok toppen et par timers jobb... Det eneste som er litt tricky er å ta av bærearmen, da denne kan sitte fast litt. Resten krever ikke annet enn en latmanssarm og et pipenøkkelsett Du finner masse bildeguider for din bil rundt om på nettet... Du kan enten fjerne øvre bærearmer, eller eventuelt bakre-nedre bærearm. Begge deler er ca like komplisert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 15, 2013 Jeg synes det er lettere og løsne nede bakre bærearm en de øverste. Og har du denne avdrageren, http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr/garasjeutstyr-og-verktoy/verktoy/spesialverktoy/kuleboltverktoy/kulebolt-verktoy2/ Så får du den bakre bærearmen garantert løs! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 15, 2013 jeg syns det er bedre å ta den oppe, om det ikke er så lenge siden du hadde den av sist, for da får du smurt opp litt igjen så den ikke setter seg så jævlig men om du ikke har bytta armene oppe enda så hadde jeg tatt den nede Lett å bytte på b5, men blir litt gris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 16, 2013 Alle bærearmene er bytta i fjor, så da er det best å begynne oppe? Takker for all hjelpen her, setter stor pris på det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 16, 2013 Jeg vet at vi har meget gode priser på drivledd. Bare et tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 16, 2013 Dette er veldig enkelt. Jeg pleide å løsne senterbolten, løsne bakre bærearmen fra hjullagerhuset (med en avdrager som på bildet). Bøye alt til siden og dra ut drivakselen. Deretter kan velge om du vil skru ut hele drivakselen, eller bare slå av det ytre leddet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...