Anbefalte innlegg

Hei!

 

Mine foreldre har en Passat 1,6 1999 mod. har kjørt ca 230000, så begynner å dra på milene.

I det siste har den begynt å vise skikkelige tegn på dette. For ca 1 år siden, fusket den ganske godt, var på verksted 3-4 ganger, som endte opp med ny coil, tennplugg-kabler og tennplugger. Fant til slutt ut at problemet var metall "hetta" som var på tuppen av tennpluggene.

 

Denne uka har den begynt å sture igjen : bh :

Her er hva som skjer:

- Fuskinga kommer og går

- Temp. når aldri mere enn 70-80 grader

- "Hoster" på tomgang, av og til sort røyk

- Trekker veldig dårlig ved gasspådrag, "nøkker" veldig.

- Rister til tider veldig mye (Mulig dette er Endeleddet da det er dårlig, men rister ikke når man tar inn clutch alikevel)

- kjørte med bilen i dag, etter ca 10 km fungerte den som normalt,

så spurte pappa om ikke han kunne gire opp til 5 og ta bånn hyle, for å se hva som skjedde.

Etter det hoppet den rett på å nøkke ved ethvert gasspådrag igjen...: oops :

 

 

Har forhørt meg med noen folk, og har fått eksempel på følgende som kan være feil:

- Coil (denne har allerede vært byttet en gang, og pleier sjeldent å gå istykker, så tviler på dette)

- Toppakning

- Tennplugger

- Tennplugg-ledning

- Nylon ring i ventil

 

Tenker jeg prøver å bytte alle tennplugger, å se om det hjelper. For så å sjekke dem et par dager senere, å sjekke etter soting på dem.

 

 

Sjekka bildeler.no for å finne pris på toppakninga, da pappa ikke er interessert i å koste så alt for mye på denne tralla. Her fant jeg den eneste de hadde, via skiltnr. Dette er til en 1,9TDi motor, Kan det stemme? Ser jo at informasjonen i venstremargen stemmer overens med bilen, som er 1.6 : klø :

 

Håper på svar :)

Skal skrive her, når jeg skrur på bilen, hvis jeg finner ut av noe, som kan hjelpe dere med å (kanskje) hjelpe meg :)

 

På forhånd takk

- Jørgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville kjørt en VAGcom-test på bilen. Det er ikke sikkert at man finner noe feil men det er alltid lurt å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en god mulighet dette og. Motor lampa lyser, kan man alikevel får frem feilkoder?

 

Byttet tennplugger i går.

Den ene av dem var løs og full av olje.

 

Bilen sveiv noe finere etter byttet. Men turtallet stoppet på 5500 RPM :S Kom opp i 90 grader litt, for så å gå ned til 80 : oppgitt

Men merka at den feiltenner nokså ofte. Men dette kommer og går etter når man starter den :S

Kjørte bilen til en kompis etter at jeg hadde bytta, da feiltennet den hele veien. Bilen stod så stille i 2-3 timer, når jeg så skulle hjem, var den som en drøm å kjøre. Feiltenning og risting var borte. Det var også "turtallssperra". Det eneste var at bilen bare nådde 80 grader.

 

Noen som har peiling på hva som skjer? :P

Kjører et par dager for å se om problemene kommer frem igen :P Får håpe de ikke gjør det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en diagnose ja, kan være G62 temp sensoren som er litt tøven.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her skal det følges med, jeg har nøyaktig samme problemer! Ikke så ofte da. Eneste jeg har prøvd å bytte er G62 uten hell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.