2 TFSI Feiltenner? Ventilene? (Trenger fortsatt hjelp! nå med feilkode!)

Anbefalte innlegg

Vet ikke om noe har spurt om det før. Men har du prøvd med originalt luftfilter? En kamerat av meg hadde uorginalt og når han kom til et visst turtall så var det som han traff en vegg også fortsatte etter det. Den stoppet opp før den ville gi på videre. Ikke lenge seff, men tydelig merkbart. Og det var jo med et filter som skulle slippe gjennom mere luft enn originalt.

 

Angående rettigheter så har du jo reklamasjonsrett. Du burde få sjekket om de feilkodene har ligget inne før du kjøpte bilen også. Kan ikke møller lese av tidligere sletta feilkoder? Isåfall har du jo en veldig god sak:)

 

Det syntes jeg var rart! Men ja, det var org. filter som stod i når det først oppstod, så byttet jeg til ett high flow filter.

 

Jeg vet ikke om møller kan dette! Men jeg har jo bare hatt bilen en liten stund! problemet er at jeg ikke vil reklamere! Bilen er jo drit fin! :D Jeg vil bare ha den feilen fikset!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men reklamere betyr ikke heve kjøpet. Men at de kanskje må utbedre feilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neon som kan fortelle meg hva som skjer her?

 

Friday,19,April,2013,17:06:41:61313

VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator

VCDS Version: Beta 12.10.4 (x64)

Data version: 20130408

 

 

VIN: WUAZZZ8E56A800624 License Plate: MIN EGEN

Mileage: 133680km-83064mi Repair Order: abryter etter siste kode

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7

Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67

69 75 76 77

 

VIN: WUAZZZ8E56A800624 Mileage: 133680km/83064miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl

Part No SW: 8E0 910 115 N HW: 8E0 907 115 D

Component: 2.0l R4/4V TFSI 0070

Revision: --H10--- Serial number:

Coding: 01040003180F0120

Shop #: WSC 66565 257 00032

VCID: 2C5D04DB8FE4B67E02B

 

2 Faults Found:

000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - - Intermittent - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 10100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 3

Mileage: 132465 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 5153 /min

Load: 92.9 %

Speed: 146.0 km/h

Temperature: 66.0°C

Temperature: 9.0°C

Absolute Pres.: 990.0 mbar

Voltage: 14.097 V

 

000770 - Cylinder 2

P0302 - 001 - Misfire Detected - Intermittent - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 10100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 3

Mileage: 132465 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 5153 /min

Load: 92.9 %

Speed: 146.0 km/h

Temperature: 66.0°C

Temperature: 9.0°C

Absolute Pres.: 990.0 mbar

Voltage: 14.097 V

 

Readiness: 0000 0000

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-910-517.lbl

Part No SW: 8E0 910 517 E HW: 8E0 614 517 AL

Component: ESP8 quattro H05 0120

Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000

Coding: 0004526

Shop #: WSC 06335 000 00000

VCID: 2953FDCF8016A356F9D

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl

Part No: 8E0 820 043 BM

Component: A4 Klimaautomat 2832

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

VCID: 6DDBC9DF277E7F76555

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8EC.lbl

Part No: 8E0 907 279 P

Component: int. Lastmodul USA 0606

Coding: 01043

Shop #: WSC 65536

VCID: 3F8743973D923DE6B79

 

1 Fault Found:

01504 - Bulb for License-Plate Light (X)

30-00 - Open or Short to Plus

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-94.lbl

Part No SW: 8E0 959 655 G HW: 8E0 959 655 G

Component: Airbag 9.41 H11 3530

Revision: 91H1135 Serial number: 0036M007S8WK

Coding: 0034622

Shop #: WSC 06335 000 00000

VCID: 3B7F37877A8A21C69B1

 

Subsystem 1 - Serial number: 6332DRB4022A05147

 

Subsystem 2 - Serial number: 6342DRB402298F25R

 

Subsystem 3 - Serial number: 6352ARB40092AC44N

 

Subsystem 4 - Serial number: 6362ARB400907B7CT

 

Subsystem 5 - Serial number: 63729RB400BDB1AC+

 

Subsystem 6 - Serial number: 63829RB400BDB172T

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl

Part No: 8E0 953 549 Q

Component: Lenksáulenmodul 0601

Coding: 02041

Shop #: WSC 06335

VCID: 4183456F4B664B16C1D

 

1 Fault Found:

01304 - Radio

49-10 - No Communications - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8EC.lbl

Part No SW: 8E0 920 931 Q HW: 8E0 920 931 Q

Component: KOMBI+WFS 4 H12 0110

Revision: 0110 Serial number: 00000000000000

Coding: 0007101

Shop #: WSC 73249 020 01196

VCID: 366926B342A8FCAE64F

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 37: Navigation Labels: 8E0-035-192-RNSE.lbl

Part No SW: 8E0 035 192 D HW: 8E0 035 192 D

Component: RNS-E HIGH EU H70 0650

Revision: 01S Serial number: AUZBZ7E1117485

Coding: 0109157

Shop #: WSC 06335 000 00000

VCID: 254BF1FFEF0E8736DD5

 

5 Faults Found:

00446 - Function Limitation due to Under-Voltage

002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100010

Fault Priority: 7

Fault Frequency: 1

Reset counter: 14

Time Indication: 0

Date: 2005.02.24

Time: 16:00:35

 

Freeze Frame:

Voltage: 10.90 V

Mileage: 655350 km

Count: 1904

Clock: 16:56

 

00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)

011 - Open Circuit - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101011

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset counter: 244

Time Indication: 0

Date: 2013.04.16

Time: 15:24:09

 

Freeze Frame:

Mileage: 655350 km

Count: 1604

Clock: 15:42

 

00856 - Radio Antenna

011 - Open Circuit - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101011

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset counter: 244

Time Indication: 0

Date: 2013.04.16

Time: 15:42:29

 

Freeze Frame:

Mileage: 655350 km

Count: 1604

Clock: 15:52

 

00858 - Connection; Radio Intermediate Frequency (IF) Output to Antenna Amplifier

011 - Open Circuit - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101011

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset counter: 14

Time Indication: 0

Date: 2013.04.16

Time: 15:42:29

 

Freeze Frame:

Mileage: 655350 km

Count: 1904

Clock: 16:57

 

16352 - Control Module - Electrical Error

014 - Defective - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101110

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset counter: 126

Time Indication: 0

Date: 2008.11.01

Time: 13:33:44

 

Etter dette avbryter hele søket etter feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette en ny scanning, slettet du de gamle feilkodene? km-stand, hastighet og turtall er identisk på misfire

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg vet det, men jeg slettet det sist! Men det kom ikke noe nytt ved denne avlesingen selv om motorlampa lyser!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo litt over 1,1 i ladetrykk på maks, og den holder ca 1bar ut registeret, så jeg tipper den er original :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erm, nei 200hk ligger vel omkring 0,7 bar original. Ser du 1,1 bar så spørs det vel om den er standard...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger på 0.8 på min orginale 200hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva vil 0.2 - 0.3 ekstra trykk gi? En DTM har 220hk, (og sterkere innmat...).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stage en er vel typisk rundt dette trykket og 240-250hk avhengig av hvor optimistisk selgerne er.

 

Når du sier det sånn er det vel ikke helt usannsynlig at den kan være standard, om Audi oppgir effekt i underkant og gir på mer trykk i mellomregistetet.

 

Det er ikke noe problem for disse motorene å lade mer, det er stakene som er begrensningen. Tåler ikke all verdens dreiemoment.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drive adventures stiller seg uforstående til mitt krav, og mener at siden jeg har kjøpt bilen "som den står" Har jeg ingen rett til å få rettet feilen, jeg har lest igjennom kjøpekontrakten og det står ikke noe sted i klar tekst at jeg kjøpte bilen som den står. Dette frigir heller ikke forhandler for alt ansvar. Drive adventures sier at siden jeg fikk bilen så "billig" så kan jeg ikke forvente at dette er noe de fikser opp i.

 

Jeg er usikker på lovene og reglene rundt dette. Er det noen her som har bedre peiling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner hvor en IKKE skal handle bil iallefall.. En forhandler er bundet av kjøpsloven, uansett hvor billig bilen selges:

 

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10083022

 

Har du kjøpt bruktbil av en forhandler, gjelder forbrukerkjøpsloven, og du har reklamasjonsrett i fem år - fra du kjøpt bilen (ikke fra den var ny).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner hvor en IKKE skal handle bil iallefall.. En forhandler er bundet av kjøpsloven, uansett hvor billig bilen selges:

 

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10083022

 

Jeg ønsker ikke å svartmale Drive adventures helt heller. Jeg synes de er virkelig bra folk, og det var en hyggelig opplevelse å kjøpe bil hos dem. Skulle bare ønske de var litt mer imøtekommende akkurat nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drive adventures stiller seg uforstående til mitt krav, og mener at siden jeg har kjøpt bilen "som den står" Har jeg ingen rett til å få rettet feilen, jeg har lest igjennom kjøpekontrakten og det står ikke noe sted i klar tekst at jeg kjøpte bilen som den står. Dette frigir heller ikke forhandler for alt ansvar. Drive adventures sier at siden jeg fikk bilen så "billig" så kan jeg ikke forvente at dette er noe de fikser opp i.

 

Jeg er usikker på lovene og reglene rundt dette. Er det noen her som har bedre peiling?

 

Jeg ønsker ikke å svartmale Drive adventures helt heller. Jeg synes de er virkelig bra folk, og det var en hyggelig opplevelse å kjøpe bil hos dem. Skulle bare ønske de var litt mer imøtekommende akkurat nå.

I disse dager er det lurt å være imøtekommende om det er tilfelle at du har krav på "hjelp".

Jeg ville postet den linken over her på siden deres på facebook, og sett hva de sier da. Ser jo ikke ut til at du har noe å tape på det, kun de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2013-04-27 17.44.11.jpg

 

Trykktestet og Byttet N75 ventil. Virker som om motoren går bedre. Har kjørt på med rens av ventiler. Ikke merket noe til feiltenning. Selv om jeg har prøvd å få det frem.

 

Bilen nøler litt når jeg gasser. ett lite millisekund før den kliner til. Hva er kan dette være?

2013-04-27 17.43.58.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.