2 TFSI Feiltenner? Ventilene? (Trenger fortsatt hjelp! nå med feilkode!)

Anbefalte innlegg

Meca er billigere enn mekonomen 587,50 ifølge webshop. Og der har vi litt over 20% rabatt også ved å vise klubbkort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen bilen vår skal ha:

 

Castrol Edge Professional - Longlife III 5W-30

Bak står det:

SAE 5W-30; ACEA C3;

VW 504 00 /507 00; Porsche C30

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte $60(!) for fire coiler hos ECS. Fire OEM coiler og plugger koster under tusenlappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte opp med å bestille Denso plugger og OEM coiler på Bilextra. Har litt rabatt der, så det blir kostende 3100kr over disk, men jeg vil ha dette i orden idag, så da koster det meg litt ekstra. Var på Nordlie Auto (merkeverksted) og de mente på at det var coil(er) og evt. plugger så da blir det byttet litt senere idag.

Fikk også tak i ny xenonpære til 1100kr på Mekonomen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det regnestykket vil jeg gjerne se Espen. Med frakt og toll så kommer de som Erlend linket til over på ca 1600kr dette med billigste frakt alternativ

(som tar en liten evighet og ikke er billigt heller)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det påske da, og da er jeg ganske sikker på at normal postgang ikke er å regne.

Så jeg ville nok ikke hatt dette før etter påske og det er ikke aktuelt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det påske da, og da er jeg ganske sikker på at normal postgang ikke er å regne.

Så jeg ville nok ikke hatt dette før etter påske og det er ikke aktuelt :)

 

Skjønner, skjønner. Har du byttet nå da? Hjalp det? Min går fortsatt rent, og ikke noe feiltenning uansett hvor hardt jeg prøver :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet alle coiler og plugger. Den gikk ikke noe bedre før feilkodene ble slettet, noe som hjalp forrige gang når jeg _ikke_ byttet noe.

Så vi får håpe dette forblir borte nå da, merket også grunnet MEGET nedsotede plugger at det var endel smell i potta, er vel noe uforbrent drivstoff mente mekanikern på.

Jeg hadde en tur hvor jeg kjørte litt hardt igår, det gikk bra ihvertfall. Var mye påsketrafikk på E6, så måtte ta det "pent" :P

Ellers har jeg puttet på kondensfjerner 1 gang i vinter da det var sykt kaldt over fjellet, har lest etterpå at det skal IKKE puttes på bilen min.

Aner ikke om dette kan ha noe negativ effekt senere jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse motorene har, som sagt tidligere, ganske så kjipern lyd på tomgang. Når jeg leste om problemet ditt så tenkte jeg tenningsbank.... Fyller 98 Oktan?

 

Ja jeg fyller98 okt. Hva kan forårsake tenningsbank?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg fyller98 okt. Hva kan forårsake tenningsbank?

 

Tennplugger, coiler, event for lite bensin. Men no har eg ikkje lest igjen tråden på ka du har gjort og ikkje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, i dag fikk jeg lagt om til sommerdekk, og prøvd bilen skikkelig. Når bilen kom godt opp i fart og jeg dro bilen på gira feiltente bilen igjen. Check engine lyset blinket, og jeg fikk ut denne feilkoden.

 

Kan dette komme pga. lekkasje i vakum eller innsugsslanger?

 

 

Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl

Part No SW: 8E0 910 115 N HW: 8E0 907 115 D

Component: 2.0l R4/4V TFSI 0070

Revision: --H10--- Serial number:

Coding: 01040003180F0120

Shop #: WSC 66565 257 00032

VCID: 2C5D04DB8FE4B678AD4

 

2 Faults Found:

000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 2

Mileage: 132465 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 5153 /min

Load: 92.9 %

Speed: 146.0 km/h

Temperature: 66.0°C

Temperature: 9.0°C

Absolute Pres.: 990.0 mbar

Voltage: 14.097 V

 

000770 - Cylinder 2

P0302 - 001 - Misfire Detected

Freeze Frame:

Fault Status: 01100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 2

Mileage: 132465 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 5153 /min

Load: 92.9 %

Speed: 146.0 km/h

Temperature: 66.0°C

Temperature: 9.0°C

Absolute Pres.: 990.0 mbar

Voltage: 14.097 V

 

Readiness: 0000 0000

 

Jeg har byttet coiler og plugger.

 

Jeg har bensinfilter, nytt kamkjede, ny kamkjedestrammer, og en ny n75 ventil liggende.

 

Hva mer kan dette være? Høytrykkspumpa til bensinen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har råd til meg? :( vil gjerne kjøre banen på Våler, men vet ikke om jeg tør hvis bilen feiltenner :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, spennende.... Hvordan er luftfilteret på bilen? Hatt ut luftfilterboksen og sjekket at det ikke er noe hindringer inni der? Kjøpte du originale plugger? Vet mange biler er følsomme ang plugger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du kunne ha gjort var å logga actual LMM og specified LMM verdier, så kan du se om dette avviker mye utover turtallet. Siden du får feiltenning ved full gass på over 5000omdr, så ville jeg ha sjekket luftlekkasjer først.

 

Belastning på plugger/coiler er mindre etterhvert som du øker i turtall, så det er lite trolig at det er tenningen det er feil med.

 

Hvordan føles det når den feiltenner? Er det kraftig smelling, kjenner du at det nøkker godt, eller du mister drakraft i noen millisekunder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, spennende.... Hvordan er luftfilteret på bilen? Hatt ut luftfilterboksen og sjekket at det ikke er noe hindringer inni der? Kjøpte du originale plugger? Vet mange biler er følsomme ang plugger.

 

Luftfilteret er ett nytt AFE POWER tørt high flow innsats filter kjøpt fra ECS. Når jeg byttet åpnet jeg boksen og støvsugde nøye og gjorde rent.

Byttet til nye originale coiler og NGK plugger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du kunne ha gjort var å logga actual LMM og specified LMM verdier, så kan du se om dette avviker mye utover turtallet. Siden du får feiltenning ved full gass på over 5000omdr, så ville jeg ha sjekket luftlekkasjer først.

 

Belastning på plugger/coiler er mindre etterhvert som du øker i turtall, så det er lite trolig at det er tenningen det er feil med.

 

Hvordan føles det når den feiltenner? Er det kraftig smelling, kjenner du at det nøkker godt, eller du mister drakraft i noen millisekunder?

 

Jeg mister plutselig kraften i ett millisekund sekund, men det smeller ikke. Det kommer en lyd, men er noe vanskelig å forklare. Mer som ett automatgevær, men veldig lavt. Men opplevde ved ett tilfelle at det rykket til en gang ganske kraftig.

 

Jeg skal prøve å logge det du skriver her, så kan jeg legge ut resultatet!

 

Jeg har litt tilleggsinfo også. Når jeg kjører pent, for så å gasse hardt, så kan det føles som det er en liten delay før det plutselig skjer noe! Lite kraft, til mye kraft på 1 sek.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikek om bilen er chippet, men det er ikke noe problem å tømme dysene på disse motorene med aggressiv programvare. I så fall vil du få fuel cut, der motoren mister kraft for å komme tilbake når bensintrykket er normalt igjen.

 

Kanskje du ligger i grenseland på dysene, det kan føles som bilen nøler eller lugger? Skjønt jeg antar du ville merket det lavere ned i registeret siden det er der pumpen ikke henger med. Feilen burde i så fall forsvinne med lavere trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikek om bilen er chippet, men det er ikke noe problem å tømme dysene på disse motorene med aggressiv programvare. I så fall vil du få fuel cut, der motoren mister kraft for å komme tilbake når bensintrykket er normalt igjen.

 

Kanskje du ligger i grenseland på dysene, det kan føles som bilen nøler eller lugger? Skjønt jeg antar du ville merket det lavere ned i registeret siden det er der pumpen ikke henger med. Feilen burde i så fall forsvinne med lavere trykk.

 

Jeg tror bilen er orginal og ikke chippet, men hva vet jeg. :) Den går godt, så kan jo hende. Dette er 220hk BUL motoren som sitter i DTM utgaven av A4.

 

Bilen nøler ett sekund i det man gir mye gass på lavt turtall, og den kan kanskje føles som den lugger, men det er minimalt. knapt merkbart, og det kommer an på om bilen er kald eller varm.

 

Jeg skal logge litt i dag, så legger jeg ut resultatene her :)

 

Tenkte å logge:

LMM

Bensintrykk

Boost

 

Noe mer som kan være hensiktsmessig å logge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Wastagate tenkte jeg å logge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg å legge dette i grafer?

 

logger

 

 

 

Spilte de av i Scope. Ser for meg ganske normalt ut.

 

Men merket at når jeg så på Cam Adj. Specified og actual at actual gikk opp og ned 0.5 i verdi.

 

Dette gikk i takt med de små nøkkene jeg kan kjenne i bilen, uten at turtallet går opp eller ned.

 

Noen fler som har opplevd dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag skjedde det igjen. Virker som det oppstår oftere når bilen er kald.

 

hvilke rettigheter har jeg ovenfor bruktbilselger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om noe har spurt om det før. Men har du prøvd med originalt luftfilter? En kamerat av meg hadde uorginalt og når han kom til et visst turtall så var det som han traff en vegg også fortsatte etter det. Den stoppet opp før den ville gi på videre. Ikke lenge seff, men tydelig merkbart. Og det var jo med et filter som skulle slippe gjennom mere luft enn originalt.

 

Angående rettigheter så har du jo reklamasjonsrett. Du burde få sjekket om de feilkodene har ligget inne før du kjøpte bilen også. Kan ikke møller lese av tidligere sletta feilkoder? Isåfall har du jo en veldig god sak:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.