Anbefalte innlegg

Hei. Satt og såg gjennom youtube og kom over dinna filmen

Noen spesiell grunn til at q5n ikkje har 50/50 fordeling av kraft?

Trudde quattro va de beste når de gjelder firhjulstrekk, men må si eg vart litt imponert over x-driven!

Men ser jo at de er bmw reklame!

Har foresten a3 samme quattro systemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser no at quattro har svart med dinna videoen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett slike videoer i både bmw og audi reklamer, man må gi litt gass hvis det man ikke har noe friksjon på den ene akselen, evt trykke inn bremsen litt med gasspådrag. På nyere Audier er det 40-60 fordeling av kraft, som kan regulerers automatisk til 20-80 mener jeg å huske.

A4-5 og 6 har torsen diff, a3 har Haldex system.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett slike videoer i både bmw og audi reklamer, man må gi litt gass hvis det man ikke har noe friksjon på den ene akselen, evt trykke inn bremsen litt med gasspådrag. På nyere Audier er det 40-60 fordeling av kraft, som kan regulerers automatisk til 20-80 mener jeg å huske.

A4-5 og 6 har torsen diff, a3 har Haldex system.

Er riktig at det er fordeling på 40/60 (Foran/bak) ved vanlig kjøring på nyere Audi med torsen diff.

Men den kan fordele kreftene mellom 70/30 og 15/85 (foran/bak) ved behov.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heldigvis er det ikke så ofte man har behov for å kjøre opp slike ramper med ruller: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.