Bytting av tåkelys deksler til S-line deksler - Audi A4 2009

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Er det noen som har en enkel oppskrift på hvordan man bytter tåkelys dekslene til en Audi A4 - 2009 modell.

Skal over på S-Line deksler og forhandler har undersøkt at de passer, men at det er enkelt å bytte disse selv?

(enkelt og enkelt fru blom).

 

D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min a4, riktignok en 2002 modell, men trur det er likt oppover, så er det bare og ta tak i rillene og dra dekslet ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikkert det er som Lena sier, men det er uansett en lett jobb.

 

Når du får de nye så ser du jo festemekanismen og da skjønner du nok også hvordan du tar av de gamle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :)

Ser du ar tenkt å bytte til s-line sprederdeksler men dette tror ikke jeg går får formen på dekslene er anderledes og det er 4 usparinger i fangeren til s-line sprederdekslene fordi det er 2 striper som går inn i fangeren på hvær side på s-line :)

 

Mulig jeg tar feil men tror du skal kjekke dette litt nøyere! Forhandlerne har ikke peiling som regel ;) bare et tips fra meg :)

 

Er bare å nappe/dra dem til deg så løsner dem, altid like morro å nappe ut slike ting fort gjort å ødlegge noe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :)

Ser du ar tenkt å bytte til s-line sprederdeksler men dette tror ikke jeg går får formen på dekslene er anderledes og det er 4 usparinger i fangeren til s-line sprederdekslene fordi det er 2 striper som går inn i fangeren på hvær side på s-line :)

 

Mulig jeg tar feil men tror du skal kjekke dette litt nøyere! Forhandlerne har ikke peiling som regel ;) bare et tips fra meg :)

 

Er bare å nappe/dra dem til deg så løsner dem, altid like morro å nappe ut slike ting fort gjort å ødlegge noe ;)

 

Stemmer som Ole Martin skriver, dekslene er ikke helt like. Så lån noen og test hvis mulig, før du evt kjøper.

 

Jeg hadde S-line eksteriør på min B8, og rillene i disse gikk inn i matchende spor innfelt i støtfanger.

 

Man får av dekslene ved å klemme sammen de midterste rillene, det er de klippsene sitter på, og dra rett ut. Kan sitte noe inn i h.... Mine gikk ALLTID lett av på bilens venstre side, den på høyre satt skikkelig hver eneste gang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig enkelt å bytte, bare dra fast og bestemt rett ut.

 

Men S-line deksler vil ikke passe en non S-line fanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen og takk for tilbakemelding :)

 

Til info. jeg har S-line sportsunderstell og forhandler var overbevist om at S-line tåkelys ville passe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen og takk for tilbakemelding :)

 

Til info. jeg har S-line sportsunderstell og forhandler var overbevist om at S-line tåkelys ville passe.

 

S-line sportsunderstell er et eget punkt på utstyrslista og har ingenting med S-line eksteriør å gjøre. Jeg er helt målløs over hvor lite kompetanse enkelte forhandlere har, krysser fingrene for at dette ikke er Møller, da blir jeg skremt..igjen!

 

Uansett, det er annen form på tåkelysdekslene på S-line og non S-line, jeg vet at de ikke passer om hverandre :)

 

Edit:

 

Disse har du:

2009-audi-a4-convertible-7_600x0w.jpg

 

S-line:

allDesign-Audi-A4-B8-S-Line-01-ADV10.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sline deksler til tåkelys_2.jpgHei :)

 

Har kjøpt disse dekslene (Jfr. vedlegg).

 

Tror du fortsatt at de ikke vil passe?

Sline deksler til tåkelys_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De der vill passe men det der er ikke S-line deksler, hvis dem har sakt det der er S-line på forhandleren der du har kjøpt dem har dem ikke peiling eller så har dem lurt deg til å tro det er S-line deksler.

 

De der er vell like som di som sitter på bilen ? Eller er det bare den chrome ringen som er forskjell ? I tilfelle da så er dette bare forskjell mellom black optik ikke S-line :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Ole Martin sier så er ikke det der S-line deksler, det er vel bare de som er på biler med chrome-pakken tror jeg…

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S-line sportsunderstell er et eget punkt på utstyrslista og har ingenting med S-line eksteriør å gjøre. Jeg er helt målløs over hvor lite kompetanse enkelte forhandlere har, krysser fingrene for at dette ikke er Møller, da blir jeg skremt..igjen!

 

Uansett, det er annen form på tåkelysdekslene på S-line og non S-line, jeg vet at de ikke passer om

 

Enig, Bjørn Gisle. Er dette Møller blir jeg skremt. Jeg fikk ikke kjøpe skvettlapper til bilen min hos Møller da jeg hadde S-line eksteriør, pga skjørtekanten. Da jeg fortalte han på delelageret at alle norske har dette skjørtet, nektet han for at det stemte. Ergo, jeg måtte vise han fysisk på brukte A4 som stod i hallen deres. Da fikk jeg kjøpe skvettlapper.

 

Det der er ikke S-line deksler, det er non S-line påmontert kromring rundt tåkelysene. Så disse vil mest sannsynlig passe bilen din. Men håper ikke det er Møller som sa disse er S-line. Du ser at formene på disse er forskjellige også, der de møter grillen under skiltet. S-line går opp og mot skiltet. Non S-line går opp og bort fra skiltet. Ergo så er passformen også forskjellig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.