motor lampe og EPC: lyser opp hverdagen min!! Audi A4 1.8tq

Anbefalte innlegg

Engine Speed Sensor (G28) Det er vell en magnet på enden av den ledningen som går inn i bunn av motorn? feiler den sensoren viss den har "samlet" opp masse drit? går det da and og bare rengjøre magneten eller må hele greine byttes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er en velkjent feil på B6 :) føleren leser på ett tannhjul inne i blokka , så der er ikke så mye dritt som skal kunne komme dit :)

Like enkelt å bare bytte den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er en velkjent feil på B6 :) føleren leser på ett tannhjul inne i blokka , så der er ikke så mye dritt som skal kunne komme dit :)

Like enkelt å bare bytte den :)

Å ja da har nokk jeg blandet med noe annet :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde et glimt av håp etter jeg rengjorde sensoren (G28) å koblet batteriet av og på da forsvant motor lampa,,,(Bestiller ny i mårra) så tokk jeg en kjøretur i dag på ca 20min og det sekundet fordekka kom inn i garasjen stoppa bilen og EPC lampa kom opp å 1 sekund etter kom motor lampa!! hva er gæærnt nå da? LMM? er det ikke no bremse sensor som er svakhet på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vagcom finner jo som regel feilen når det er EPC lampe da , Er det fortsatt G28 føleren , må den byttes :) Var akkurat likedan min A4 da denne gikk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer en å leser av i måra :) så håper å finne ut av det da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.