#1 Skrevet Mars 16, 2013 hei folkens:) kjøpte meg nylig en 2004 mod (reg 11.12.2003) a6 1.8tq avant dog med litt rust, både synlig og under lakk, på alle skjermer, dører og bakluke. var innom møller haugesund som tok bilder og sendte søknad om å få dette dekket på rustgaranti. fikk så til svar at venstre forskjerm dekket dei 100% på rustgaranti, h.forskjerm, dører og bakluke dekket dei bare 70% på kulanse, resterende 30% må eg dekke sjøl, egenandel 12 000kr: eek : er det ikkje 12 år rust garanti? bakskjermene dekket dei ikkje då dei meinte det var ytre påvirkning som hadde gjort skade på lakken, både steinsprut og at det hadde komt skitt mellom bakfangeren og bakskjermene som deretter hadde gnagd hull i lakk, fangeren "levde". stenspruten kan eg gå med på men det med bakfangeren er eg ikkje enig i då eg ikkje kan sjå noe hull i lakken der, bare bobler under lakk, samme som på bakluke. har diskutert dette med møller men dei står fast på sitt, har og vert innom et lakk verksted for å høre ka dei mente: syntes egenandel/rep av rust og lakk jobb var høg, 12 000kr/30%x100%=40 000kr for kun fiks, ikkje bytte, av h, forskjerm, dører og bakluke. antydet pris på hellakkering til ca 30-40 000kr. då syns eg møller tar seg godt betalt: bh : noen her som har vert ute for det samme som kunne dele sin erfaring med dette? har søkt men finner stort sett eldre tråder der deler er blitt byttet gratis på garanti. mvh leif olav 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 16, 2013 Bilen til modern (a3 05mod) er inne hos møller nå, untatt tak, en bakskjerm, panser og plastikken på bilen skal hele bilen hellakeres pga rust. Etter å ha hørt hva andre har fått fikset gratis på rustgaranti trodde jeg dette også ville gjelde her. Men neida, rustgaratien gjalt ikke her. Men Møller inså at det var dårlig lakk(?) på denne modellen, å fikser alt mot et egenandel på 20%(mener jeg det var). Hele jobben er priset til 47000kr: faint :, da med bytte og lakkere bakluke, lakkering av alle dører, begge framskjermene, begge kanalene og en bakskjerm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 16, 2013 Jeg fikk ikke dekt noen ting, http://forum.vacn.no/showthread.php?t=253616 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 16, 2013 40000 for å fikse 4x døre og 1 framskjerm + bakluke er ikkje ein ille pris vist ein tar i betraktning ein time pris på ca 1500+mva og alt arbeidet som skal gjerast, på dørene innbefatter det : fulldemontering og sliping/sandblåsing av nedre del ved nedrelist grunning, kitting og lakking + ub, ein sånn jobb tar ca 3-4 timer per dør, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 16, 2013 høyre framskjerm høyre fordør rust innenfor lista høyre fordør høyre fordør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 16, 2013 høyre bakdør rust innenfor list høyre bakdør høyre bakdør rust under lakk høyre bakdør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 16, 2013 høyre bakskjerm høyre bakskjerm, antagelig grunn til rust bakluke bakluke rust under lakk/list 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 16, 2013 Jeg fikk heller ikke dekket noen ting på min 06 A4, serviceheftet er fylt ut men bilen har ikke vært på merkeverksted siden slutten av 07, da gjaldt ikke rustgarantien sa Møller, Møller kan suge svett pung. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 16, 2013 Tull spør du meg, har du snakket med andre verksteder? Ka står det i garanti vilkårene dine? Står det at bilen må kontrolleres på merkeverksted årlig? Fikk beskjed om at så lenge bilen har hatt vanlig ettersyn med service/vask og du gir beskjed når du oppdager rust så lager dei en søknad te fabrikk om dekning av rep av aktuelle deler. Om dette er likt på a4 vett eg ikkje men vil tru det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 16, 2013 En bil ruster vel like mye uannsett hvem som skifter olje hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 16, 2013 det er vell ikkje noko garanti dette blir dekka av, det blir vell dekka på "goodvill" da lakkgarantien er på 3 år og gjennomrust innanfra og utover er 10-12år, Og skadene på døra er vell att dei nedre listene så samler det seg skit og det gneger så lakken blir hulli og det ruster da(mekaniskfeil) (5år etter kjøpslova) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 16, 2013 Både og, venstre forskjerm blir dekket 100% på 12 års gjennomrust garantien, resten dekker fabrikken 70% på kulanse med 30% egenandel, dei begynner på bilen på mandag, finner dei rusthull på mer blir det 100% dekning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 16, 2013 venstre bakskjerm venstre bakskjerm antagelig grunnen til rust venstre bakdør rust under list venstre bakdør, lik på høyre dør og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 16, 2013 venstre fordør rust under begge lister venstre fordør venstre fordør venstre fordør rust i plateskjøt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 16, 2013 venstre forskjerm venstre forskjerm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...