#1 Skrevet Mars 17, 2013 Hei ! fikk kjøpt noen felger, men måtte ha en liten rep fordi den ene felgen var litt kantkjørt. Fått pusset ned men så er det en lite skille i mellom der jeg har pusset ned og det som er orginalt, har prøvd å polere med Autosol. men går fortsatt ikke, skal jeg bare prøve å polere videre eller er det noen andre middler jeg skal bruke som er mer effektive? Her er bilder av åssen skilla er: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2013 De har ikke vært lakket med klarlakk da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2013 Det kan kansje hende ja...da må jeg matte ned hele felgen for så å polere den opp igjen eller legge på ny klarlakk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2013 Klarlakk fjerner du lett med Duxola. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2013 Ok..får kjøpe det da...men burde jeg legge på ny klarlakk ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2013 Ok..får kjøpe det da...men burde jeg legge på ny klarlakk ? Min erfaring er at det er blankere og penere ulakkert, men litt mer jobb å holde blankt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2013 Min erfaring er at det er blankere og penere ulakkert, men litt mer jobb å holde blankt. så for å få det mest penest og blankere så er det bare å ta vekk klarlakken ? beklager for mange rare spørsmål, men er helt blank på dette området 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 18, 2013 Bare å ta vekk klarlakken, ja. Klarlakken blir matt og gul, samt at den flasser litt, så da legger det seg møkk og skit under klarlakken. Under klarlakken er metallet som regel polert (ikke høyglanspolert), og da er det kort vei til å høyglanspoler kanten. Bare sørg for å holde felgene unna salt og sterke såper/syrebaserte felgrenser osv, for da blir de syreskadet. Ser ut som felgene ikke er ekte skrudde, eller tar jeg feil? Uansett er det isåfall bare å maskere senteret og smøre på litt Duxola, så forsvinner klarlakken i løpet av noen minutter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 18, 2013 Bare å ta vekk klarlakken, ja. Klarlakken blir matt og gul, samt at den flasser litt, så da legger det seg møkk og skit under klarlakken. Under klarlakken er metallet som regel polert (ikke høyglanspolert), og da er det kort vei til å høyglanspoler kanten. Bare sørg for å holde felgene unna salt og sterke såper/syrebaserte felgrenser osv, for da blir de syreskadet. Ser ut som felgene ikke er ekte skrudde, eller tar jeg feil? Uansett er det isåfall bare å maskere senteret og smøre på litt Duxola, så forsvinner klarlakken i løpet av noen minutter. Blir sommerfelger, så blir neppe kjørt i salt. Men med hard avfettning vil det ikke se bra ut ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 18, 2013 Nei, det ser ikke bra ut om du får brukt feil såpe/felgrens/avfetting:) Da kan det fort bli sånn: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 18, 2013 Kjenner jeg meg rett...så kan det bli litt afettning i ukedagene...men det som må gjøres da er å få vekk klarlakken også legge på ny? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 18, 2013 Avfetting går fint, men bruk riktige produkter og unngå å sprute rett på felgkanten. Du kan legge på ny klarlakk, ja, men det blir stygt etter kort tid og vil flasse før eller seinere. Kjørt med felger med ubehandlet alu i flere år, og det er null problemer så lenge du bruker hodet litt hva såpe og den slags angår. Du kjøper ikke Turtle Wax sin felgrens og sprayer på, for å si det sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...