Lakkere tak og "heve" rails - Passat 3BG

Anbefalte innlegg

Skal lakkere opp igjen taket på min 3BG '03 mod. Snakket med Delelageret på Møller ang dette, så jeg får hevet railsene litt, slik at de ikke ligger og gnisser i lakken på taket. De sa det ikke var pakninger eller noe rep-sett til dette i deres system!

 

Noen som vet eller kjenner til dette?

 

Har hatt en 3BG tidligere som var inne nettopp pga dette med rust/sink rundt fester, og da kom bilen tilbake med shimsa rails, lå noen mm over lakken istedet for å gnisse nedi..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et pakningsett til tak rails.

 

"3B9 860 151"

 

Er ikke helt sikker på hvilker pakninger som er der, men vil tro det er under føttene slik du vil ha.

 

Er også noen skiver i delekatalogen uten at jeg kan si hva det er for noe. "WHT 000 808" er delenummeret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 02 mod. var inne til garanti/goodwill- lakkering av taket i 2011. Da mener jeg den hadde noen tynne pakninger mellom tak og rails etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på siden, men for Touran (f.eks. min ex - 2007 mod) så var tiltaket å montere et "hevesett" for å løse problemet med at rails gnisset og skapte lakkslipp/bobler i taket.

 

(Tviler på at dette settet passer Passat, da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte dette på min, la også inn skiver i mellom. Samt at jeg la en bit 3M steinsprutfilm under hvert feste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.