Diverse småproblemer på Audi Coupe

Anbefalte innlegg

Det er noen småproblemer som jeg gjerne skulle ha fikset på Coupe'n. Var litt småpjask her og der når jeg kjøpte den, men det er vel ikke mye bil man får for tretti laken ;)

For det første så har jeg ikke parklys... Dvs de fungerer kun når tenning er på, men motor av. Slår jeg lysbryteren på parklys eller nærlys lyser det med "full" belysning hele tiden. Kan det være et rele eller kanskje bryteren?

Samtidig er det "automatiske" kjørelys framme når motoren går og lysbryter står i av-posisjon. Mens det bak kun lyser når man slår på lysbryteren. Noen tips?

Fuktighet i bagasjerom skyldes vel det som har vært diskutert så mange ganger tidligere. Er vel ikke helt ukjent på coupe ;)

Enda mer lysproblemer : rolleyes:D Blinklysene slår seg ikke av igjen når rattet blir rettet opp, men man er nødt til å slå de av manuelt. Kan alle disse "lysproblemene" ene og alene skyldes at bryteren er mer eller mindre gåen?

Ellers henger førerdøren noe "lavere" enn passasjerdøren. Syntes jeg leste på forumet her en plass om at det var noe greier i dørhengslene som har en tendens til å bli slitt, men jeg finner det ikke igjen... Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At blinkersen ikke slår seg av skyldes en liten plasttapp på blinker-armen som blir slitt med tiden.

 

Jeg husker ikke hvilken bil det var, men jeg limte på et lite metallflak på tappen på en av bilene mine, etter det virket den som en drøm. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tanken har også slått meg ja! Man kan såvidt høre at det "knepper" litt idet rattet rettes opp. Kan nok tyde på at tappen er slitt ja og får akkurat ikke tak på bryteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper at det er en sammenheng mellom parklysproblemet og de automatiske lysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørene kan justeres. Ta og løsne hengslene, sett i den posisjonen du vil ha døra og vips ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørene kan justeres. Ta og løsne hengslene, sett i den posisjonen du vil ha døra og vips ;)

 

Det var det jeg syntes ja, at jeg hadde lest tidligere en plass at dørene kan justeres. Så det er så enkelt som bare å løsne hengslene og skru til igjen når døra er i posisjon? Ikke noen pinne eller noe slikt som kan være slitt og bør byttes ut? Men man prøver selvfølgelig med det enkleste først ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

. Syntes jeg leste på forumet her en plass om at det var noe greier i dørhengslene som har en tendens til å bli slitt, men jeg finner det ikke igjen... Noen som vet?

 

 

Det går an å bytte "foringene" inni dørhengselet. To metallringer på hver side, ca en cm høye som pinnen i hengselet går igjennom. Greit å gjøre hvis døra er slarkete når man rugger døra opp og ned i åpen posisjon. Men døra di er kanskje ikke slarkete? Hvis døra henger i bakkant kan du legge en tynn plate mellom det nederste dørhengselet og selve døra. (Bygger døra utover i nedkant, men også oppover i bakkant).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ikke noe særlig slarkete nei, men den "henger" litt i bakkant som du skriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har "oppskrift" på hvordan sidetrekk bak fås av på en noenlunde måte, uten å knekke å ødelegge alt for mange klips etc...?

 

Lurer også på om det er noen som vet hvordan automatiske kjørelys er koplet opp på denne type bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder døra , så er det bare å skru ut den 16mm bolten som sitter på karroseriet (dørhengsle). Inni der sitter det en 12mm umbraco som du kan skru på. For heving av dør i bakant skru den nederste umbracoen utover.

Ingen hokus pokus i det hele tatt.Husk at du må skru den 16mm skruen inn igjen før du ser hvordan døra er etter justering. Håper dette var en grei forklaring :)

 

Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer stadig på nye småfeil som skulle ha vært rettet på. Denne gangen er det voltmeteret i midtkonsollen, dette fungerer ikke, eller så er det forferdelig dårlig lading på batteriet : smil : Hvor skal jeg feilsøke her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe mer å bidra med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer også på om det er noen som vet hvordan automatiske kjørelys er koplet opp på denne type bil?

 

Bumper denne igjen jeg, da jeg gjerne skulle likt å fått et svar på det med de automatiske kjørelysene. Begynner å haste litt da bilen skal på EU-kontroll snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke koble disse vekk da?

Fjern "Hylla" under rattstammen og til venstre er det noen koblinger(husker ikke hvem det er)Mål deg fram til den rette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, er vel mer eller mindre det som er meningen, såvidt det ikke viser seg bare å være en filleting som kan være årsaken, som f.eks. defekt rele eller noen tjuvkoblinger.

Men fikk tid til å snakke med Bilsentrum (VAG) idag angående hvor releet skal være, og fikk til svar at det var i "posisjon" nr.10, forutsatt at det er montert på original måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noen som har et bilde/illustrasjon fra akte eller noe lignende som viser hvor releet til de automatiske kjørelysene skal være?

Fant et rele idag som jeg kanskje tror er det rette, men er altså ikke helt sikker. Det sto merket med Hella og 240. Det var også noe "lengre/dypere" enn et vanlig "standard" rele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.