Anbefalte innlegg

Jepp, meget fornøyd med den. Den er i tillegg veldig lett å jobbe med, bra holdbarhet og har gode vannegenskaper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, meget fornøyd med den. Den er i tillegg veldig lett å jobbe med, bra holdbarhet og har gode vannegenskaper

oki, hvordan er den kontra swissvax shield??:))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For den prisen hadde jeg like gjerne valgt Swissvax Shield, som jeg vet fungerer svært godt! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For den prisen hadde jeg like gjerne valgt Swissvax Shield, som jeg vet fungerer svært godt! :)

 

Må jo prøve noe nytt innemellom da hehe;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jo prøve noe nytt innemellom da hehe;)

 

 

Ja, for all del :) men hvis valget hadde stått mellom de to, og jeg hadde hørt at Shield var en svært god voks, så hadde jeg gått for den, hadde ikke brukt 900,- på noe som kanskje er bra (altså hadde fått god omtale fra mange fler enn ett par stykker). Hadde man allerede hatt Shield, så hadde jeg gått for den andre for å prøve :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, hvordan er den kontra swissvax shield??:))

 

Har aldri testet Shield, men testet Famouse side ved side opp imot Collinite 845 som går for å være mye mere holdbar enn Shield.

Famouse holdt akkurat like lenge som 845, har bedre utseende, bedre vannegenskaper og langt enklere å jobbe med enn 845

 

Valget for min del er enkelt og det er Famouse, ser ingen grunn til å kjøpe Shield

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri testet Shield, men testet Famouse side ved side opp imot Collinite 845 som går for å være mye mere holdbar enn Shield.

Famouse holdt akkurat like lenge som 845, har bedre utseende, bedre vannegenskaper og langt enklere å jobbe med enn 845

 

Valget for min del er enkelt og det er Famouse, ser ingen grunn til å kjøpe Shield

 

Hvis du aldri har testet Shield så ser jeg heller ingen grunn til å avslå den totalt, da det er en veldig god voks. Har du noen test å referere til der du sammenligner disse to voksene, Famouse og 845? Hadde vært interessant og sett :) Hvordan måler man egentlig utseende på en voks? Jeg har selv erfart at det er poleringen som skaper utseendet, og ikke voksen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du aldri har testet Shield så ser jeg heller ingen grunn til å avslå den totalt, da det er en veldig god voks. Har du noen test å referere til der du sammenligner disse to voksene, Famouse og 845? Hadde vært interessant og sett :) Hvordan måler man egentlig utseende på en voks? Jeg har selv erfart at det er poleringen som skaper utseendet, og ikke voksen.

 

Jeg tester vokser mot hverandre for min egen del, ikke for alle andres. Jeg har ikke tid til tester som tar så mye tid. Jeg har brukt Shield på egen bil en gang men aldri testet den opp mot andre.

Hvor mange vokser har du egentlig prøvd/testet siden du påstår at Shield er så bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd Meguiar's NXT Tech Wax,Chemical Guys Lava Collinite 845, Nattys rød, Shield, Concorso, Onyx og Mirage. Det er ikke allverden, men av dem så er Shield og 845 de beste, til tross for at de er blant de billigste. Collinite 845 imponerte stort! De har hatt lengst holdbarhet, best beading/sheeting og de var begge enkle å jobbe med. Collinite har en noe ugunstig lukt om man jobber i lukkede omgivelser (noe du sikkert har merket), men Shield var enkel å legge/buffe og lukter himmelsk.

 

Det skal sies at samtlige vokser ble lagt etter DCN vask, en gang etter polering, uten at jeg merket store forskjellen på det. Men, du svarte ikke på spm ang utseendet? Jeg lurer virkelig på hvordan man måler det, hadde vært spennende å se, og regner med du kan svare på det siden du argumenterer med det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, for all del :) men hvis valget hadde stått mellom de to, og jeg hadde hørt at Shield var en svært god voks, så hadde jeg gått for den, hadde ikke brukt 900,- på noe som kanskje er bra (altså hadde fått god omtale fra mange fler enn ett par stykker). Hadde man allerede hatt Shield, så hadde jeg gått for den andre for å prøve :)

 

Joda skjønner hva du mener. Jeg hadde gått for polishangel famouse voks, for shield hadde jeg fått lånt litt av uansett for alle har den hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda skjønner hva du mener. Jeg hadde gått for polishangel famouse voks, for shield hadde jeg fått lånt litt av uansett for alle har den hehe

 

haha, ser den også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er klart at mye av utseendet ligger i forarbeidet, men du vil se forskjell på ulike vokser og sealere i dybde og klarhet. En typisk sealer er veldig flat og "steril" i utseendet og du vil ikke se noen forskjell før eller etter påføring. En god carnauba voks løfter utseendet ytterligere enn bare polering. Sølv er ikke den letteste fargen å se dette på har jeg merket, men noe er mulig å se

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er klart at mye av utseendet ligger i forarbeidet, men du vil se forskjell på ulike vokser og sealere i dybde og klarhet. En typisk sealer er veldig flat og "steril" i utseendet og du vil ikke se noen forskjell før eller etter påføring. En god carnauba voks løfter utseendet ytterligere enn bare polering. Sølv er ikke den letteste fargen å se dette på har jeg merket, men noe er mulig å se

 

Okei, skal se om jeg kan se noen forskjell i fremtiden :) Når du forklarer det sånn, så mener jeg faktisk å huske jeg synes at Collinite 845 gav ett litt flatt utseende, og at det lignet nesten på ett slags "skall", noe ikke Shield gjorde. Men fokuserte ikke sånn veldig mye på det, bare en sånn kort tanke. Uansett, lærer noe nytt hele tiden, så takkar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.