#1 Skrevet Mars 20, 2013 ?version=3&vq=hd720" frameborder="0" allowfullscreen> Noen som vet om det er coil som har gått? Motoren lager mer diesel lignende lyd enn feks 1.8T originalt. Det høres ut som den går på 3 sylindere. (når jeg startet opp bilen sist så hørtes den fin ut en liten stund også kom "kaklingen" og ristingen tilbake. Vi prøvde å sjekke med VAG COM men fikk ikke kontakt med bilen på 01, som viser informasjon om motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2013 Du søkte etter feil koder på Vag Com, på motor?? eller prøvde du bare å komme inn på måle parametrene?? coil feil kommer som regel opp med feil kode.. Høres ut som den går på 3 syl og det kan være en coil kan ha tatt kvelden, det er jo bare å nappe ut coilene og skru ut pluggene en etter en, er det en som er våt og de andre er greit tørre, så er det coilen på den pluggen som fusker.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2013 Vi prøvde å få måleparametere, men den klarte ikke å koble til på alle parameterene. Vi fikk opp fra 08 og oppover. Det funket på bilen til kompisen min (A4 B6) og til en annen B7, så det var litt rart. Jeg tror også det er en coil, for motoren oppfører seg helt likt som da den ene røk på 1.8T jeg hadde. Skal på verksted med den imorgen, så da får jeg byttet den ene coilen om det er det som er feil. Synes det er greit å få det avdekket. De er ikke så dyre disse gutta her så det er helt greit. Nappe ut coilen kan jeg gjøre, men jeg har ikke verktøy som passer til å skru ut tennplugg for øyeblikket. Men takk for tilbakemeldingen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2013 Var hos et verksted idag, og da fikk vi lest av feilkoder på motor o.l. "Feilkoder Feiltenning alle 4 sylindre, følgekoder bensintrykk og luftlekkasjer" Jeg ga beskjed om at bilen hadde stått 1 uke med temp.forandringer og lave temperaturer. Og han sa det var sannsynlig at det likte ikke motoren. Feilkodene ble slettet og bilen oppfører seg relativt normalt etter hva jeg kan huske nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 26, 2013 I forbindelse med bytting av xenonpærer fra høyre til venstre og visa versa, siden lyset har flimret og slukket den siste tiden så fikk jeg feilen tilbake med risting og fusking - her er et utdrag jeg skrev om dette: "Fikk hjelp av en kompis til å bytte om på pærene. Det var litt av et prosjekt å bytte pærer uten å ta ut lykta, men hadde ikke begynt å ta av fanger idag. Det er nå byttet, og pæra svikter på motsatt side nå, så da er det vel ingen tvil, samtidig som den er mer gul enn hvit på den siden nå, slik den var før vi byttet om! Men nå begynte bilen å fuske igjen, så jeg vet ikke hva som er problemet jeg nå... vi tok av + og - polen på batteriet for sikkerhetsskyld, så klokke og slikt er jo nullstilt, men jeg skjønner ikke hvordan bilen funker om det holder med å slette feilkoder for at risting/fusking skal gi seg hver gang... Tidligere har det vært pga bilen har stått for lenge og for kaldt/varmt (?) - ikke godt å si.. Noen kloke hoder der ute? Er det sånn at hvis batteriet er litt dårlig (selv om bilen starter (og har startet og gått fint siste uka) så kan det påvirke motoren på en slik grad at den fusker og går urent? Slettet jo feilkoder sist og da ble feilen borte; -Feiltenning på alle sylindre -Luftlekkasje -Bensintrykkfeil Nå har vi jo demontert ut luftfilterboksen, så kanskje det har noen sammenheng der? " 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 27, 2013 Da byttet jeg alle 4 plugger og coiler, men bilen oppførte seg tilsynelatende ikke bra etter dette heller. Så da dro jeg bort på verkstedet og slettet feilkodene igjen, og da var den som normal - som den også var etter forrige sletting uten noe som helst bytte. Så får vi se om det tar 1 uke til neste gang, eller om det er permanent borte. Mekanikeren mente det var rart at det måtte inn med diagnoseverktøy for å slette feilkodene, som gjorde at bilen ristet og slikt når coiler og plugger var byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...