#1 Skrevet Mars 20, 2013 (endret) Hei! Har lest meg frem forskjellige steder at når det flimrer og slukker, og så kan jeg slå av og på bryter for å aktivere igjen, så er det styringsenheten som er gåen? Noen som vet om det er lurt å spare de kronene ved å bestille brukt/ubrukt fra ebay istedenfor? bildeler.no skal ha 3750kr ca for 1 stk, mens på ebay finner jeg (med adaptive xenon) til 1300kr inklusive frakt.. Har hørt at det kan koste opp mot 5000-6000 pr enhet å bytte. Nå er jeg jo ikke 100% sikker på om det er riktig type heller AL Part no: 1 307 329 114 Audi part no: 8E0 907 391 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2013 vil tro det er balasten din som er gåen.. har du sjekket bilopphuggerier? http://www.bildelsbasen.se feks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2013 Balasten, mener du da det er det samme som den styringsenheten? Samtlige jeg har pratet med har sagt styringsenhet, og inne på forumet her har noen sagt ballast. Menes det da ballasten som er i styringsenheten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2013 har du sjekket bilopphuggerier? http://www.bildelsbasen.se feks. Sjekket denne siden, det var mange styreenheter der ihvertfall, fra rundt 1700 SEK til 2500SEK. Men den andre jeg fant på ebay er fra bulgaria, tipper de kjører mye mindre med kjørelys enn de gjør i Sverige feks. Også er det billigere fra ebay. Hm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2013 Ja! Om det bare er det ene lyser det er snakk om, så kan du jo prøve å bytte om ballastene (fra den andre lykta) og se om det hjelper (om de passer overens da)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2013 Det er kun den ene ja. Det var et godt poeng, for de skal være like for begge sider. Brr... kaldt å stå ute om dagen og fikle med bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2013 haha, det er sant! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2013 Ballast = tenner = styringsenhet. Men lyser pæren rosa? Hos meg når det filmret var det pæren som var gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 21, 2013 Jeg kjøpte ballast herfra: http://www.oemxenonpart.com Ankom 4 dager etter bestilling. Sparte 3500 kroner... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 21, 2013 Nå prøvde vi å få ut den lykta på venstre side (høyre når du står foran bilen) Men vi fikk ikke lykta ut.. Vi fant 2 skruer som vi fikk løsnet på, også skrudde vi løs noe som jeg tror er servo styring beholdern. Men det virker som lykta fortsatt sitter fast, og det var ikke så lett å se om det var noe under heller (?) som skulle løsnes. Nå var det mørkt i tillegg, og vi sleit med å få nok lys til tider. Uansett vi prøvde å løsne på motsatt side og det så ut til at det var samme problem der.. har også prøvd å google meg frem til løsninger på dette. Noen som vet hva som skal til ? Hele grunnen til at vi skulle løsne var for å se det nummeret på styringsenheten slik at jeg bestiller riktig. det nummeret de uten adaptive kjørelys har slutter på 115, mens den med adaptive (som jeg har) slutter på 114. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 21, 2013 Ballast = tenner = styringsenhet. Men lyser pæren rosa? Hos meg når det filmret var det pæren som var gåen. Den har samme farge som den andre pæren og har ingen anelse rosa i seg. Jeg kjøpte ballast herfra: http://www.oemxenonpart.com Ankom 4 dager etter bestilling. Sparte 3500 kroner... Kan ikke se at de har ballast til adaptive ? Fant kun det 115 nummeret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 21, 2013 Denne guiden er ikke så aller verst, men ser ingenting som sier noe om å ta ut selve lykta, som vi trenger å gjøre for å komme til ballasten. http://www.audizine.com/forum/showthread.php/391054-HID-headlight-bulbs-replacement-without-removing-the-front-bumper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 21, 2013 på B6 er det 4 skruer som holder lykta, men vet ikke hvordan det er på B7, se om du finner to til som sitter litt lengre ned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 21, 2013 Han har B6 han som hjelper meg, og det var ikke likt. Fikk svar av en annen sin tråd at man må av med fangern. Fy fader så idiotisk sier nå bare jeg.. at man må demontere fanger for å ta ut lykta.. Er ikke så rart det koster flesk å bytte på verksted da nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 21, 2013 Jeg skjønner.. Ja, det ser ut som om du må av med fangeren ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 26, 2013 Ballast = tenner = styringsenhet. Men lyser pæren rosa? Hos meg når det filmret var det pæren som var gåen. Fargen på lyset er mye gulere på den siden hvor det flimrer og slukker, enn på den andre siden hvor det er veldig hvitt. Men kan ikke "se" på pæra at den er rosa, er det mens den er på du tenker ja ? Hadde vært ålreit å avdekke om det faktisk er pæra eller om det er styringsenheten. Det har blitt mye verre nå ihvertfall, kan nesten ikke kjøre i 5 sek uten at pæra slukker på nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 26, 2013 Bytt om pærene da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 26, 2013 Bytt om pærene da Stiller du opp ? Forbanna kjedelig å stå knote aleine Sist gang mistet vi gummiproppen som ene festet til servoen sitter i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 26, 2013 Da blir det etter påsken i så fall haha Kommer du til pæra uten å ta ut lykta da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 26, 2013 Da blir det etter påsken i så fall haha Kommer du til pæra uten å ta ut lykta da? Fikk hjelp av en kompis. Det var litt av et prosjekt å bytte pærer uten å ta ut lykta, men hadde ikke begynt å ta av fanger idag. Det er nå byttet, og pæra svikter på motsatt side nå, så da er det vel ingen tvil, samtidig som den er mer gul enn hvit på den siden nå, slik den var før vi byttet om! Men nå begynte bilen å fuske igjen, så jeg vet ikke hva som er problemet jeg nå... vi tok av + og - polen på batteriet for sikkerhetsskyld, så klokke og slikt er jo nullstilt, men jeg skjønner ikke hvordan bilen funker om det holder med å slette feilkoder for at risting/fusking skal gi seg hver gang... Tidligere har det vært pga bilen har stått for lenge og for kaldt/varmt (?) - ikke godt å si.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...