Kobling av 3 polt blinklys rele

Anbefalte innlegg

Får ikke dette helt til, releet bare burrer og blinker delvis bare,

Polene heter 31 49 og 49a

Koblet 49 til pluss

Koblet 31 til jord

Og 49a skal til bryter og dasj lampe

Det er det jeg har funnet på nett, men har tillegsspørsmål.

Blir 49a jordet når en aktiverer bryter?

Blir pærene på ene siden også jordet når en aktiverer bryter? eller skal de ha jord konstant

prøvde å koble opp en pære på arbeidsbenken for å forså systemet med rele og strømkilde men fikk det ikke til å blinke : mad :

prøvde flere rele med samme resultat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pærene skal ha konstant jord, plusspolen fra pærene skal til blinklysbryterens utgang (DIN merke BL evt. BR). 49a til inngangen på bryteren. 49 til tenning (pluss) og 31 til jord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har koblet slik, men bare burrer,

MCL3pinmultivoltschematic.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pærene skal ha konstant jord, plusspolen fra pærene skal til blinklysbryterens utgang (DIN merke BL evt. BR). 49a til inngangen på bryteren. 49 til tenning (pluss) og 31 til jord.

Men da blir det jo riktig som på det bildet jeg lastet opp hvis en ser bort fra bryteren, og det er bare koblet opp som en krets som bare står å blinker ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke noe DIN merke BL eller BR på de

Delenr 191 953 227A

72 8V 001

DOT SAE UH2

J590cJ945

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøk å bytte om på 49 og 49a, se hvordan det fungerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøk å bytte om på 49 og 49a, se hvordan det fungerer.

Ble ikke noe suksess det heller, Skal få tak i et Biltema rele i dag å prøve

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sjekket opp litt grundigere. Det er 49 (evt. + på eldre releer) som skal ha konstant strøm, og 49a går til bryteren. Kontrollampen (valgfritt) kobles mellom plusspolene på de to sidene, da den henter jord gjennom glødetråden på den inaktive kretsen. Jeg fant også et enkelt skjema, men dette er uten DIN nummerne. 31 på releet skal til jord. 31 er alltid jord i DIN systemet, mens 30 er strøm direkte fra batteriet. 15 er strøm over tenning, på VW og Audi biler brukes også X for strøm over tenning.

http://ww2.justanswer.com/uploads/Druideck/2011-03-02_213340_turn_signal_schematic.png

2011-03-02_213340_turn_signal_schematic.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bare burrer biltemareleet også

Har koblet det opp slik, det er et utgangspungt :o

blink.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor du ikke får noe resultat, men nå vet jeg hva jeg skal i garasjen i morgen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle ikke ha noe å si at jeg bruker en batterilader til testinga? Den greier plenty å dra lyspærene. Jeg lurer på om det kan ha noe med at det ikke er koblet opp kontrollampe. Den skal jo lyse først, et halvt sekund, før releet tikker og det blir lys utvendig, søk oppfører det seg i bilen iaffal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er supplyfunksjon på laderen, så skal det gå greit. Men ladere har en merklig tendens til å støye fryktelig, noe som kan slå ut enkelte relé. Jeg ville ha testet med et batteri for å utelukke eventuelle feilkilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok skal gjøre så.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ikke testet dette i dag, av den enkle grunnen at jeg ikke fant noe løst rele, men jeg lurte på om det kunne være at du bare brukte en lader som strømforsyning, og ikke et batteri. Det er godt mulig at det er dette som er årsaken til at du ikke får det til å fungere ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet med batteri, da funket det, hehe ble nesten dumt dette nå :o Men da løste det seg, takk skal dere ha....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.