#1 Skrevet Mars 20, 2013 Får ikke dette helt til, releet bare burrer og blinker delvis bare, Polene heter 31 49 og 49a Koblet 49 til pluss Koblet 31 til jord Og 49a skal til bryter og dasj lampe Det er det jeg har funnet på nett, men har tillegsspørsmål. Blir 49a jordet når en aktiverer bryter? Blir pærene på ene siden også jordet når en aktiverer bryter? eller skal de ha jord konstant prøvde å koble opp en pære på arbeidsbenken for å forså systemet med rele og strømkilde men fikk det ikke til å blinke prøvde flere rele med samme resultat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2013 Pærene skal ha konstant jord, plusspolen fra pærene skal til blinklysbryterens utgang (DIN merke BL evt. BR). 49a til inngangen på bryteren. 49 til tenning (pluss) og 31 til jord. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2013 Har koblet slik, men bare burrer, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2013 Pærene skal ha konstant jord, plusspolen fra pærene skal til blinklysbryterens utgang (DIN merke BL evt. BR). 49a til inngangen på bryteren. 49 til tenning (pluss) og 31 til jord. Men da blir det jo riktig som på det bildet jeg lastet opp hvis en ser bort fra bryteren, og det er bare koblet opp som en krets som bare står å blinker ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2013 Finner ikke noe DIN merke BL eller BR på de Delenr 191 953 227A 72 8V 001 DOT SAE UH2 J590cJ945 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 20, 2013 Forsøk å bytte om på 49 og 49a, se hvordan det fungerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2013 Forsøk å bytte om på 49 og 49a, se hvordan det fungerer. Ble ikke noe suksess det heller, Skal få tak i et Biltema rele i dag å prøve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2013 Jeg sjekket opp litt grundigere. Det er 49 (evt. + på eldre releer) som skal ha konstant strøm, og 49a går til bryteren. Kontrollampen (valgfritt) kobles mellom plusspolene på de to sidene, da den henter jord gjennom glødetråden på den inaktive kretsen. Jeg fant også et enkelt skjema, men dette er uten DIN nummerne. 31 på releet skal til jord. 31 er alltid jord i DIN systemet, mens 30 er strøm direkte fra batteriet. 15 er strøm over tenning, på VW og Audi biler brukes også X for strøm over tenning. http://ww2.justanswer.com/uploads/Druideck/2011-03-02_213340_turn_signal_schematic.png 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 21, 2013 Det bare burrer biltemareleet også Har koblet det opp slik, det er et utgangspungt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 21, 2013 Jeg vet ikke hvorfor du ikke får noe resultat, men nå vet jeg hva jeg skal i garasjen i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 22, 2013 Det skulle ikke ha noe å si at jeg bruker en batterilader til testinga? Den greier plenty å dra lyspærene. Jeg lurer på om det kan ha noe med at det ikke er koblet opp kontrollampe. Den skal jo lyse først, et halvt sekund, før releet tikker og det blir lys utvendig, søk oppfører det seg i bilen iaffal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 22, 2013 Hvis det er supplyfunksjon på laderen, så skal det gå greit. Men ladere har en merklig tendens til å støye fryktelig, noe som kan slå ut enkelte relé. Jeg ville ha testet med et batteri for å utelukke eventuelle feilkilder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 22, 2013 Ok skal gjøre så. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 22, 2013 Jeg fikk ikke testet dette i dag, av den enkle grunnen at jeg ikke fant noe løst rele, men jeg lurte på om det kunne være at du bare brukte en lader som strømforsyning, og ikke et batteri. Det er godt mulig at det er dette som er årsaken til at du ikke får det til å fungere ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 22, 2013 Testet med batteri, da funket det, hehe ble nesten dumt dette nå Men da løste det seg, takk skal dere ha.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...