Startproblem Passat 1,8 ADR motor 98 mod.Rele?

Anbefalte innlegg

Hei.Passaten min begynte og fuske litt før den døde helt.Har hatt litt problem med startsperre i det siste,men denhar startet hvis jeg ikke var for kjapp på tenningsnøkkelen.Men i dag stoppa den.Starta noen ganger etterpå,men gikk ikke lenge(men lenger enn når startsperra slår inn).Det tikker i et grått rele som sitter til venstre for viskerreleet(tror jeg).Noen som vet hva det releet er og om det evt kan være årsaken? Det tikker som et blinklys som mangler ei pære.Anyone? Haster litt,da bilen står litt feilparkert.på forhånd takk:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er nr på releet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått skrudd ned deksler under rattstammen,da jeg ikke hadde med torks osv.Men fikk lirka inn hånda og kjent på det.Ser no på et bilde jeg tok at det står 372 med svarte tall,og 080498 (tror jeg) med hvite tall. men ingen vag nr,hvis det var det du mente.

IMG_0464[1].jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering.Da har jeg kjøpt nytt benbinpumperele.Satte det inn og bilen startet med en gang.MEN etter en prøvetur på 2-3 km,så begynte den og fuske litt og stoppa.Nå klikker det igjen i releet og det er ikke tegn til og ville starte. Kan det være bensinpumpa som sliter? Bilen har stått siden torsdag,Lurte på om det kan ha vært undertrykk eller noe sånt.Prøvde ikke å starte i dag FØR jeg hadde skifta releet.Noen som har en ide?:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være pumpen eller tett filter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.Har skiftet filter for 3-4 tusen km siden,så får sjekke pumpa.Kan det være at pumpa ikke "starter" siden releet stær og tikker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig, når du vrir om tenningen så skal du høre at pumpen bygger opp trykk i en 2-3 sekunder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.Får skru av lokket baki der og sjekke i morga.Har fått slept bilen på tunet no,så da blir det litt enklere og holde på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.