bremseslanger til golf 4, stålomspunne eller originale?

Anbefalte innlegg

Bremseslangene bak er modne for utskiftning og vurderte da å oppgradere til stålomspunne slanger, men etter å ha leitet litt rundt på nettet ser jeg en del påstander om at de originale slangene er forsterka med kevlar innvendig og da er bedre enn stålomspunne slanger. Noen som vet om dette stemmer eller ikke?

Litt usikker på hva jeg skal gå for mtp at forskjellige forum etc påstår forskjellige ting.

Håper på oppklaring og hjelp herfra.

Det er da snakk om en golf 4 1,9 tdi 4-motion

På forhånd takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=124989&highlight=brake&page=4

Da ser det ut til at de originale slangene er vevd med kevlar eller et lignende materiale innvendig. Trenger vel da neppe bytte slangene enda.

Mekanikeren som nevnte at de burde byttes sa bare at det var pga gummien så slitt ut enkelte steder. Ikke sikkert han visste at de er forsterka på denne måten under gummien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal byttes ved ytre slitasje uansett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde gått for orginale slanger - varierer sikkert litt dette, men prøvde meg en gang på noe stålomsbundet slanger på Corradoen min - ikke billige, men kom fra U.K, ble aldri helt tette i koblingen som ble skrudd ned i caliper. Nå har ikke dette noe med at det var stålomsbundet, men er tydeligvis en del variasjoner på uorginale slanger/koblinger......

Endte i allefall opp med å sende tilbake å refundere pengene for å kjøpe orginale slanger selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.