Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har begynt å få problemer med min A3 i det siste og lurer på om noen her inne kan hjelpe meg med å finne ut hva som er galt.

Symptomene er som følger:

- Vanskelig å starte om morgenen - dvs noen ganger når jeg skal starte, så starter den, men dør umiddelbart etter på og jeg må file i 10-15 sek for å få den til å få start etterpå.

- Det ryker ganske kraftig av motoren (les eksosen har en hvit farge med blåaktig skjær) før den blir ordentlig varm.

- Får en "skurrelyd" fra motoren i det jeg slipper gassen når motoren er kald.

Ekstra info:

- Motoren er chippet

- Hadde avhopp av eksoskoblingen midt under bilen som jeg ikke fant ut av før etter en stund, da rykingen var grunnen til at dette ble synlig. Har tenkt over at jeg har hatt underspyling på bilen mens koblingen var av... huff

- Hvis jeg gir gass mens jeg starter om morgenen, så går den relativt normalt etter 2-3 sek med gasspådrag. Litt ugjevn gange det første minuttet.

- Motor har nok av krefter selv om eksosen ryker, og ryker helt til oljetemp er ca 60-70grd C.

- Oljenivået er litt høyt, og kan være grunnen til blåskjæret i eksos. Men har også vurdert at dette kan være diesel som lekker fra tandempumpen ned i sumpen. Enig?

Jeg har vurdert mange ting som kan være galt, men vil gjerne ha andres synspunkt og tanker rundt dette :)

Frustrasjonen er hvertfall tilstede når jeg ikke finner ut hva det er... : bh :

-Mads

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første som slår meg er dysene dine. Ang lekk fra tandempumpe og ned i sump er det mindre sannsynlig men også en mulighet. Du han jo ta en oljeprøve og få denne analysert. Lest ut feilkoder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen feilkoder registrert. Sjekker tidt og ofte nå som bilen ikke går som den skal.

Har også tenkt at dysene kan være årsaken, er disse svært vanskelige å skifte på disse bilene? Har hørt man trenger masse spesialutstyr..

Ang. oljeprøver, noen ide hvem som kan analysere slikt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da har bilen tatt kveld. Tror turboen gikk adundas på påskeaften. Hørte et stort "poff" og mistet all kraft og mesteparten av oljen i motoren med en gigantisk røyksky bak bilen.. : bh : håper møller bil klarer biffen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.