#1 Skrevet Mars 22, 2013 (endret) Motor starter, for så å stoppe rett etterpå. Mangler visning av km stand og kommer ikke lampe på startsperre. Ladelampe og oljetrykk lampe fungerer. Leser feilkode på motor ecm : 17987 engine start blocked by immobilizer P1570 - 35-00 Kommer ikke inn med vagcomen på immobilizer og instrument! Kontrollerte alle sikringer innom førerdøra. Alle er intakte. Noen som har vært borti dette? Noen som har koplingsjema? Noen som har oversikt over sikringer og releer? Noen som vet hvor immobilizer ecm ligger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2013 Det er ringen rundt tenningslåsen. Kan være en ledning som er løs der. Har du prøvd med forskjellige nøkkler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2013 Bør jeg ikke komme inn med vagcom på immobilizer og instrument, om det er feil der? Tipper det er dårlig kontakt et sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2013 Plukk ut den stikkeren bak på lesespolen og lodd opp de 2 ledningene til stikkerne og se om det blir bedre. Blir ofte bra etter å få bort den dårlige kontakta der mellom ledning/stikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2013 (endret) Plukk ut den stikkeren bak på lesespolen og lodd opp de 2 ledningene til stikkerne og se om det blir bedre. Blir ofte bra etter å få bort den dårlige kontakta der mellom ledning/stikker. Jeg fant tråden din på dette! Har lodda ledningene til stikkene. Ble ikke bedre. Tipper du hadde starsperre lapen tent? det har ikke jeg. Har hellet ikke liv i sjermen i dashbordet. Virker som om jeg mangler strøm til instrument og immobilizer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2013 Jeg fant tråden din på dette! Har lodda ledningene til stikkene. Ble ikke bedre. Tipper du hadde starsperre lapen tent? det har ikke jeg. Har hellet ikke liv i sjermen i dashbordet. Virker som om jeg mangler strøm til instrument og immobilizer. Noen ganger kom lampa på, men hadde liv i alt ellers. Min ble 100% frisk etter å ha lodda, men ser ut som du sliter med noe mere mere enn dårlig kontakt i den pluggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 24, 2013 det kan jo være instrument panelet som har kveldet? er ikke de det som "styrer" startsperren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 25, 2013 Det er greit med påskeferie når man plages med startsperre:) Sjekket pris på nytt istrument panel - 4000 hos bilsenteret i Namsos. Og de ønsket ikke å gi meg koplingsjema slik at jeg kunne være sikker før jeg bestillte nytt instrument.. Etter mengder med google søk fant jeg infoen jeg trengte. Oversikt over stikk i kontaktene til instrumentet. Finner frem prøvelampa å begynner å måle. Jeg har alt jeg skal ha av strøm/jording i kontakten. Men da jeg skulle kople til kontakten og måle med kontakten på, kommer startsperre lampa og lcd skjermen på!!! Denne kontakten har samme stikkene som kontakten på ringen rundt tenningslåsen. Så jeg plukker ut de aktuelle stikkene, klemmer sammen stikket der det skal ha kontakt med ledningen, og setter det sammen igjen. Og starter bilen: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 25, 2013 Fant også ut at fra 98mod og oppover er starsperren i instrumentpanelet. 96-97 har egen starsperre ecm/rele. Kan være greit å vite. Min er en 98mod registrert i 97. Takker for hjelpen! Jeg slipper ivertfall å plages med kontaktene til ringen på tenningslåsen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...