#1 Skrevet Mars 23, 2013 Fikk opp motorlampe på Passaten til fruen i går. Etter sjekk med vagcom og en tur på ross-tech wiki fikk jeg opp dette: 16804/P0420/001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold Possible Causes Leakage in Intake and/or Exhaust System Catalyst faulty Oxygen Sensor(s) faulty Oxygen Sensor(s) Control faulty Possible Solutions Check Intake and Exhaust System for Leaks Check Catalyst Check Oxygen Sensor(s) Check Oxygen Sensor(s) Control Perform Oxygen Sensor(s) Aging Check Noen som har vært borti liknende problem med samme motoren? Er dette noe som er "farlig" å kjøre en stund med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2013 Ser jo ut til å være defekt katalysator, skal ikke være farlig å kjøre med, men du få nok få litt høyere forbruk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2013 høres mere ut som en defekt lambdasonde. Kan oppleve at bilen fusker litt og kan være vanskelig å starte. pluss bruke litt mere drivstoff. Hvis det er en av lambdasensorene så kan den også slik at katalysatoren går i stykker eller tetter seg, så jeg ville ha prøvd å få fikset det relativt fort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 23, 2013 Takk for svar karer. Prøvde å slette feilmeldingen og det gikk, men nå har den kommet igjen. Har forsåvidt lurt på om den ikke gikk som den skulle og synes kanskje den bruker litt mye. Er det noe måte å sjekke lambdasonde uten å stikke på verksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2013 Drar denne opp igjen. Har nå kjøpt 2 nye lambdasonder på biltema. Noen som har montert disse universalsondene noen gang og kan fortelle meg hvilke ledning som skal hvor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2013 Har hørt mye ymse om lambasonder fra Biltema. Er VELDIG viktig å få en bra kontaktflate når du skjøter ledningene, så der må du bruke loddebolt og krympestrømpe. Vanlig presshylser er ikke å annbefale til dette. Hvis du ikke MÅ ha det byttet med en gang hadde jeg heller levert sondene tilbake til biltema, og kjøpt meg nye f.eks. her: http://stores.ebay.co.uk/Auto-Performance-Silicone-Hoses/Lambda-O2-Oxygen-Sensors-/_i.html?_nkw=passat+1.6+oxygen+sensor&submit=Search&_fsub=356002019&_sid=69199769 Delenr du skal ha fra NGK er: Foran - LZA07-V4 Bak - OZA510-V12 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 25, 2013 Tenkte jeg skulle gi dem en sjangse side de er så billig, og om det ikke fungerer så kan de vel leveres tilbake. Skal lodde de og bruke krympestrømpe. Men om de mot formodning ikke skulle fungere så får jeg gå for noen som er ferdigmekka med kontakt :-) takk for tipset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 18, 2013 ble dette borte etter du byttet lambdasondene? Tenkte jeg skulle gi dem en sjangse side de er så billig, og om det ikke fungerer så kan de vel leveres tilbake. Skal lodde de og bruke krympestrømpe. Men om de mot formodning ikke skulle fungere så får jeg gå for noen som er ferdigmekka med kontakt :-) takk for tipset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2013 Nope. Blei ikke det. Har hatt den på diagnose etter det og der får jeg beskjed om at det er fremre sonde som må skiftes. Så da kan det hende ikke biltemasonden som jeg brukte er riktig. Skal kjøpe en original bosch og prøve det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 19, 2013 Har du samme problemet Lasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 19, 2013 Har feilkode P0411 P0420 P1570 Bil og motor virker greit. Nylig EU, avgass ok. Men motorlampa lyser : mad :: mad : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 19, 2013 Ikke se deg blind på lambda og kat i slike tilfeller som dette.. Se også på hva som kan forårsake en slik feil. Feil blandingsforhold for eks. Kontroller ånderøret under innsuget, som går ned til veivhuset. Ikke uvanlig at disse sprekker og motoren drar da falsk luft, som igjen gir feil blandingsforhold. Dette oppdages da av lambdasonden og kan gi feillager på sonden eller katalysator, da ting ikke er som det skal være.. Bare noen tips på veien:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...