Anbefalte innlegg

noen som har et bildet av låsemekanismen til panseret på en a6 c4. panseret hopper opp et "hakk", men den "pinnen" slider ikke ut.( den har falt ut av sporet og ligger under luka som den skal komme ut ifra)

Trenger et bildet som viser hele mekanismen. Jeg vet at jeg kan åpne panseret fra siden med et rør som dytter "kroken" på den mekanismen til siden. men jeg klarer ikke finne igjen den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et dårlig bilde tatt i forbinnelse med noe annet, men mulig det hjelper deg:

IMG_0051.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du skriver at den hopper opp ett hakk, det er ikke slik at den kun løser ut på den ene siden og fortsatt er låst på den andre? I såfall kan du forsøke å presse panser ned på den siden samtidig som du trekker i snora.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Steinar, panserlåsen er kun åpen på en side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering:

Har endt opp med og gjenge opp den "tappen" som styrer plata som kommer ut og satt en nylock mutter på den. Har ikke hatt noe problem med den etter det :)

Fant også ut at for å få opp panseret når den faller ned, så må jeg få skyvd plata til en av sidene også få dratt i kroken som holder igjen. Har lagt opp en ståltråd som gjør at jeg får nappet kroken til siden :)

Men problemet er nå løst :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden jeg! Har noe av det samme problemet på min 100 c4.... Har nå tatt og "låst" åpningmekanismen inni bilen i utrekkt posisjon, og har fått fisket fram betjeningshendelen som dukker frem inni grillen... (da noe tydeligvis har skjedd med vaiern siden den er slakk og ikke åpner noen av pansersidene)

Panseret er oppe på høyre siden, men sitter dønn fast på venstre siden.....

NOEN tips???? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten røket wire eller låsen på wire er løsnet.

Mekanisme i panser lukket.

Aringpnemekanismestengt_zps741eeb9f.jpg

Mekansime i panser åpen

Aringpnemekanismearingpen_zps179e9ada.jp

Åpnewire

Panseraringpnerwire_zpsb5a766cc.jpg

Venstre panserlås

Panseraringpnervenstre_zps1f7a6e19.jpg

Høyre panserlås med endelåsen.

Panseraringpnerhoslashgre_zpsfa907829.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg må komme meg inn under bilen altså.... Jaja. For kjøre på en bukk og se hva jeg får gjort:-)

Takk for gode bilder!:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langt, tynt stag og et par bøtter med tolmodighet, så ordner det seg :) Glemte å sette på wire etter en liten service. Glemmer ikke det igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.