KlutchRepublik SL1 BLack/Bronze til VW Golf Mk2?

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Sitter sterkt og vurderer noe breiere felger til bilen min, og har noen tanker i hodet som jeg må spørre om.

 

Disse;

http://shop.klutchrepublik.com/collections/klutch-wheels/products/sl1-black-bronze.

 

Jeg er bare veldig i tvil på hvordan det vil se ut med så breie felger. Prøvde noen 8" breie felger til vinterbilen min, og de gikk inni demperen.

 

Finnes det noe løsning på dette?

 

Vil disse bli godkjent hos Statens Vegvesen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjent: Tvilsomt

ET17 tar ikke i demperen, bygger mye utover, kjenner ikke Mk2 karroseriet nok til å vite om det blir problem eller ikke.

 

De 8" felgene som tar i demperen kan du flytte utover ved hjelp av Spacere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De du har i 8" har da for høyt innpress. 9" ET20 går på håret med finjustering av camber uten å ta i fjørbeinet.

 

Bare å kjøre på med felgene, massere litt hjulbuer og sko de med 195/45-15

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felger jeg har ført med TUV er RSL 9x14 et10 og Brock 9x16 et15 så det er vel fult mulig å få godkjent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, hva er originalt innpress på mk2en ?

 

Har ikke lyst å måtte gjøre noen fysiske endringer med hjulbuen for å få felgen til og gå klar.

 

Men om felgen har TUV papirer, vil det si at den BLIR godkjent? Fullt lovlig liksom, for det virker som det er så mange faktorer som spiller inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

38.

 

Skal du ikke gjøre noe med skjermene, må du isåfall kjøre med originalt understell om du skal ha de - med andre ord kan du bare glemme de. Men, er det ikke alt valsa skjermer på Golfen din? Du kan jo såklart sko felgene med drittdekk fra Nankang i en latterlig dimensjon for å få bedre plass, men 195/45 er det som blir penest i mine øyne.

 

Du må ha TÜV-papirer på nettopp de felgene, til din bil og du må ha riktig oppgitt dekkdim på felgene. Tviler sterkt på at du finner noen papirer på akkurat denne dimmen, men du finner kanskje noe i nærheten. Problemet er at papirene sikkert krever 205/45 eller breiere for å få det godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ikke nok med det, møter du på en kontrollør som er bedriten nok så sier han bare at du får godkjent felgen på bilen med orginalt understell, men ikke med senk, selv om senkesettet har TUV papirer i seg selv og felgen har TUV papirer. Men om du kombinerer de to er de ikke godkjent : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nettopp derfor driter man i å godkjenne (ihvertfall prøve) felger og senk til man har blitt stoppet. Felger plukker du av når du må vise bilen, senkesettet godkjenner du i samme slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan du si. Ett triks er også å godkjenne bilen med senk og felger i nesten lik dim, bare godkjent ET, da vil en kontrollør muligens bare kikke raskt på det og man får kjøre videre, blid og fornøyd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikke godkjent dette pga inpress som tidligere nevnt her, felgene er også solgt fra USA så Tüv er utelukket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for informasjonen som alle har bidratt med.. Hjulpet meg og gjøre meg noe klokere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.