#1 Skrevet Mars 25, 2013 (endret) Hei! Sikkert mange som har hørt lignende symptomer på 2.2t, men jeg fant ikke noe som passa til hva jeg opplever, når jeg søkte på forumet. Fant mye lignende men. Det som er greia her er som følger: Når jeg akselerer med bånn gass, når turboen begynner å lade, så rister det litt fra motor, og høres ut som max rpm sperre. Når dette skjer, så går bilen vesentlig dårligere, akkurat som den mister en del trykk. Men fortsetter å akselerere. Om jeg slipper gassen, og tar bånn gas igjen, så blir det borte. Hvis jeg har lavt turtall, og kjører som vanslig, så kan det lugge litt iblandt også. Motor går som en klokke, ingen ulyder. Kan sies at jeg fikk dette problemet, etter at en vakumslange falt av ventilen sin bak motoren. Ikke trimma, utenom chip. Tatt diagnose, og da kommer 00519 - intake manifold pressure sensor. akkurat bytta tennplugger LMM er fin Christian. Bumper denne igjen, da jeg har fått tilbake problemet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 8, 2013 Bumper denne, da problemet har kommet tilbake! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 8, 2013 Viser trykkinsrtumentet i dasjbordet riktige verdier? Har du byttet coiler før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 9, 2013 Min gjorde akkurat det samme, og der var det den ene tenningsmodulen som køddet det til. Byttet til coiler fra 2,0T og problemet var borte. Ble mye finere gange på motoren både på tomgang og ellers. Gå også nøye over alle slanger for sprekker e.l 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 9, 2013 fant dette på nettet. googlet oversetting så ikke helt ordrett men håper det hjelper deg noe. 00519 Inntaksmanifold press avsender G71 -Signalet er for liten -Signalet er for stor -Control forskjell -Vacuum linje fra inntaket manifold til J220 avbrutt, blokkert, knekk eller kreppet -Flytende seperator i slange fra inntaket manifold til J220 full av væske -Blow off ventil defekt -Magnetventil for ladetrykk limiter N75 defekt -Pressure sensor i Motronic styreenhet J220 feil -Turbolader feil -Dårlig ytelse Sjekk / avløp vakuum linjer med flytende seperator -Test magnetventil for ladetrykk limiter -Test turbolader 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 9, 2013 Coiler eller bankesensor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 9, 2013 Bytt moduler eller bare gå rett på 034 sitt highoutput coilkit! Høres ut som en modul har tatt kveld! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 9, 2013 Viser trykkinsrtumentet i dasjbordet riktige verdier? Har du byttet coiler før? Isntrumentet viser 2.1-2.2 bar, så det viser riktig. Min gjorde akkurat det samme, og der var det den ene tenningsmodulen som køddet det til. Byttet til coiler fra 2,0T og problemet var borte. Ble mye finere gange på motoren både på tomgang og ellers. Gå også nøye over alle slanger for sprekker e.l Skjønner! Hørt at coilene fra 2.0t er fin, så skal vurderer det fant dette på nettet. googlet oversetting så ikke helt ordrett men håper det hjelper deg noe. 00519 Inntaksmanifold press avsender G71 -Signalet er for liten -Signalet er for stor -Control forskjell -Vacuum linje fra inntaket manifold til J220 avbrutt, blokkert, knekk eller kreppet -Flytende seperator i slange fra inntaket manifold til J220 full av væske -Blow off ventil defekt -Magnetventil for ladetrykk limiter N75 defekt -Pressure sensor i Motronic styreenhet J220 feil -Turbolader feil -Dårlig ytelse Sjekk / avløp vakuum linjer med flytende seperator -Test magnetventil for ladetrykk limiter -Test turbolader Se der ja, skal se litt på den og se over Bytt moduler eller bare gå rett på 034 sitt highoutput coilkit! Høres ut som en modul har tatt kveld! Virker veldig som det er modul eller coiler ja, siden folk utenom forum, og fra forum tror det. Så da blir det nok å prøve det. Handla bensinpumpe, bensinfilter, og temp sensor nå også, så da blir det modul om ikke noe av det funker. For den fusker mest når den blir varm. Så da er jeg på utkikk etter modul og coiler! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 9, 2013 Det skjer veldig kraftig og lenge, om jeg akselererer i 6 gir, med lavt turtall( ca 2000 rpm ), da lugger det selv om turbo ikke må jobbe så mye. Skjer også letter om det er motstand, som for eksempel bånn gass i rundkjøring, eller bratt bakke. Om det gir en annen tanke. Lugger ikke i 1 gir, med mindre jeg tar bånn gass i rundkjøring. Takker veldig for svarene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 9, 2013 Høres ut som gnisten blir borte på en eller fler cyl, ville fått testet en coilrekke og evt tenningsforsterkere fra en bil du vet virker. Og hvis du skal bestille deg coilsett vil jeg anbefale deg dette istedenfor 034 sitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 10, 2013 Høres ut som gnisten blir borte på en eller fler cyl, ville fått testet en coilrekke og evt tenningsforsterkere fra en bil du vet virker.Og hvis du skal bestille deg coilsett vil jeg anbefale deg dette istedenfor 034 sitt De var iværtfall billigere en 034 sine! men er de på samme nivå som 034 sine? De passer rett inn uten modifisering? Står jo at de gjør det men. Syntes ikke hodet på de ser like ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 10, 2013 De var iværtfall billigere en 034 sine! men er de på samme nivå som 034 sine?De passer rett inn uten modifisering? Står jo at de gjør det men. Syntes ikke hodet på de ser like ut? Ja, de passer rett inn. Og ja jeg syntes de er bedre enn 034 sine da det er en helt annen pris, samt hvis du søker litt på coilsett fra 034 her inne, ser du at det er flere som har problemer med disse. kanskje største fordelen med dette kittet er at hvis du er så uheldig at en coil ryker, så kan du enkelt skaffe disse i enhver vag forretning. Du får siifra hvis du ikke finner noen med en coilpakke du kan få testet. Jeg har coiler som virker og vi kan teste med hvis du trenger det. Har verksted i ski 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 12, 2013 Ja, de passer rett inn. Og ja jeg syntes de er bedre enn 034 sine da det er en helt annen pris, samt hvis du søker litt på coilsett fra 034 her inne, ser du at det er flere som har problemer med disse. kanskje største fordelen med dette kittet er at hvis du er så uheldig at en coil ryker, så kan du enkelt skaffe disse i enhver vag forretning.Du får siifra hvis du ikke finner noen med en coilpakke du kan få testet. Jeg har coiler som virker og vi kan teste med hvis du trenger det. Har verksted i ski Lest litt, og ser at folk klager på disse fra 034 ja. Så blir apikol hvis jeg kjøper Mulig jeg tester med coilene dine en gang, om jeg ikke finner en annen løsning! - Jeg har hatt denne feilmeldingen som heter '' Intake manifold pressure sensor '' en stund, noen som vet hvor denne sensoren sitter på min bil? Akkurat bytta en del, som jeg trodde var denne sensoren, men den het vist Temp sensor den jeg bytta. Litt info, jeg sjekka tennpluggene i dag, alle var fine, utenom en som hadde hvit sot isteden for svart. Noen forslag til hva det kan være? Dyse som gir for lite bensin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 12, 2013 intake manifold pressure er vel atmosfæretrykksføleren?..altså mapsensor....sitter i nærheten av hjerna med en 3stikk kontakt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 12, 2013 intake manifold pressure er vel atmosfæretrykksføleren?..altså mapsensor....sitter i nærheten av hjerna med en 3stikk kontakt... Ser sånn ut, jeg fant denne etter jeg sjekka litt. http://www.urs4faq.info/tag/sensor/ Der står det at denne ikke er mulig å bytte, som da betyr at hele hjernen må byttes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 12, 2013 Sensoren du får feil på (også kalt MAP sensor) sitter som du har funnet ut av inne i motorstyringen. Denne kan byttes hvis du selv kan eller kjenner noen som har kjennskap til enkel elektronikk /lodde erfaring. Kan byttes med en orginal en eller en slik feks Første bud er vel og plukke opp motorstyringen og se etter dårlige loddepunkter/kontakter, men syntes det skurrer litt når du sier at instrumentet viser riktige verdier, da dette bruker samme sensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 14, 2013 Da var feilen fikset, bestilte coiler fra Apikol, bytte og alt var magisk igjen! Jeg feilsøkte ikke noe på coilene, så jeg gjorde som forumet svarte, og tok sjangsen:) Og det var riktig, takk till alle! =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...