Anbefalte innlegg

Drar å henter en 06 t5 om et par dager. Den har en ganske grei tikke/kaklelyd i motor.. Er det noe vanlig feil som dette kan spores til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke vanlig med sprekker i eksosmanifold på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo forsåvidt... Var det jeg også tenkte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke noe om tikkelyd når den ryker... Bilen er kjørt 25000km med lyden uten at det har blitt værre eller bedre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel da konstantert gåen(e) løftere... Så nye er bestilt hos KM Cams, og blir byttet til uka. Så da får vi se! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjalp ikke en dritt. Så det tikker og går enda.. Ingen som har vært borti noe?.. Hos VAG er det null hjelp å få..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med oljeforbruket på den ? Vet om flere som sliter med høyt forbruk, fant årsaken på en.

Der var det enorm slakke på et stempel så motoren var kast. Var klakkelyd i den også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ikke rekt å se noe på.. Er ikke noe blårøyk som jeg kan se, kun svartsoting når en har kjørt lenge rolig.

Men nå er det vel et par uker siden jeg bytta olje på den, så kan jo sjekke og se hvordan den ligger ann.

Takk for tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk et tips av en VAG mekaniker som kikka på den, at det kunne være noe sånt som en dyse som "drypper" litt. Så den får en smule mye diesel på en sylinder og derav kakler litt mer. Har entydning til litt svartrøyk ved smågassing når jeg skal feks snu eller kjøre igang. Akkurat som den får bittelitt mye helt nede på registeret.. Høres det helt teit ut ?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres det helt teit ut ?..

Nei.

 

Dersom dysa ikke forstøver skikkelig så blir forbrenningen annerledes enn i de andre. Dersom den lekker noe før den skal sprøyte inn såvil forbrenningen kunne starte litt for tidlig. Dette kan skape unormale lyder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei.

 

Dersom dysa ikke forstøver skikkelig så blir forbrenningen annerledes enn i de andre. Dersom den lekker noe før den skal sprøyte inn såvil forbrenningen kunne starte litt for tidlig. Dette kan skape unormale lyder.

Akkurat. Var på vestby igår, hos en kompis som bor rett bortafor deg, så burde jo svingt innom. Men dro ikke hjem før kl 24, såeh. heh.. Tikkinga kommer fra sylinder 1 eller 2, garantert. Da den høres lett i framkant av motoren.

Hvordan er det å få sjekke dysa a?.. Plukke ut og testes i benk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sjekket dyseverdier via vag com, så viser det seg at to av dysene er helt på tur.. Så må vel få tak i to stk....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Ecconor, der får du fort 5nye for prisen av 2 orginale mener jeg :) Og de mener jeg skal ha litt høyere kapasitet også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken slo meg, så skal høre med han:) takk..

Men klart, 2nye koster jo ca 9000kr da så... Kr koster det uansett:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen formeninger ? Har satt i to andre dyser nå, fortsatt sanne lyd.

Noen som har lydklipp eller noe som viser eksoslekkasjelyd.... ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontrollerte dere kamaksel når dere bytta løfterene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, han som var med meg og byttet er mekaniker på VAG.. Han sa den så fin ut...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men dette er en så sinnsykt metallisk lyd... Og klarer ikke finne ut hvor den kommer fra... Hvordan lyd lager den med gåen kamaksel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En videosnutt av lyden hadde vell vært på sin plass ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En videosnutt av lyden hadde vell vært på sin plass ? :)

 

Man får ikke riktig inntrykk av sånne lyder via video, og denne er vanskelig nok uten video dessverre. Dog kan selvfølgelig folk få assosiasjoner likevel så litt lyd er aldri feil.

 

Har hørt lyden og var dette min bil ville jeg kjørt litt lengre med den slik, siden den allerede er brukt lenge med lyden uforandret ville jeg ikke fryktet brått havari. Litt ulogisk men det er hva jeg TROR. Er det en "normal" mekanisk slitasjefeil så bør den bli værre etterhvert og derav kanskje lettere å diagnostisere.

 

Det høres mest ut som en unormal klaring inni motoren, men det er lett å bli lurt så her bør man tenke litt utenom det vanlige. Feks for lang multirem slik at det oppstår en klaring i strammemekanismen, noe løst utvendig på motoren som får seg en mekanisk påvirkning eller oppstår pga eksos/innsugsluft. Kan også være noe ifm svinghjul, inni girkasse, el

 

Mikkel du kan jo arrangere en bookmaker-konkurranse der vi tipper årsaken mot penger. Så får du flere forslag og du sitter igjen med en liten fortjeneste den dagen motoren brått havarerer og du må kjøpe ny. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får ikke riktig inntrykk av sånne lyder via video, og denne er vanskelig nok uten video dessverre. Dog kan selvfølgelig folk få assosiasjoner likevel så litt lyd er aldri feil.

 

Har hørt lyden og var dette min bil ville jeg kjørt litt lengre med den slik, siden den allerede er brukt lenge med lyden uforandret ville jeg ikke fryktet brått havari. Litt ulogisk men det er hva jeg TROR. Er det en "normal" mekanisk slitasjefeil så bør den bli værre etterhvert og derav kanskje lettere å diagnostisere.

 

Det høres mest ut som en unormal klaring inni motoren, men det er lett å bli lurt så her bør man tenke litt utenom det vanlige. Feks for lang multirem slik at det oppstår en klaring i strammemekanismen, noe løst utvendig på motoren som får seg en mekanisk påvirkning eller oppstår pga eksos/innsugsluft. Kan også være noe ifm svinghjul, inni girkasse, el

 

Mikkel du kan jo arrangere en bookmaker-konkurranse der vi tipper årsaken mot penger. Så får du flere forslag og du sitter igjen med en liten fortjeneste den dagen motoren brått havarerer og du må kjøpe ny. :P

 

Veldig sant :) Heldigvis ikke så mye utenpå disse motorene som reg.reim og multireimer osv..

Men prøver bare å eliminere feil :P Manifold er jo en slager på disse, men vil jo gjerne følge med litt eksoslukt også da. Veldig mange kundeklager er at det lukter eksos inni kupèen. Men har hørt mange ødelagte manifolder og det kan være temmelig drøy lyd altså !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe vacumpumpe som lager lyd på disse?

Ja skal prøve å få filmet... Gikk på med stetoskop Igår.. Og lyden er i bakkant av motoren, høyt oppe, i toppen tror jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forøvrig det samme om den står og går, eller om jeg skrur av tenkinga og triller nedover Igår, så jeg "drar" motoren rundt på en måte..

Er ganske sikker på at feilen oppdages lett om jeg tar av toppen.. Men... Ah.. Orker ikke og har ikke utstyr til å time den opp igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vacum pumpe ofte lage lyd,eller for lite olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.