Legge om til sommerdekk; A6 4f med luft

Anbefalte innlegg

Når man jekker opp biler med luft understell har jeg skjønt det slik at man skal sette bilen i jack-mode eller noe lignende, men jeg regner med at dette ikke er nødvendig dersom man bruker garasje jekk på bærebroen, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke gjøre det, når det tar 7 sekunder?

Du trykker: CAR-SETUP-JACKINGMODE-ON

Mye bedre det enn å få feilkoder........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan du si, men er det virkelig noe forskjell på å f.eks stå parkert med hjulet på en sten, eller med ett hjul i en bratt bakke, i forhold til å jekke opp bærebroen noen cm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert ikke, men om du ikke har vagcom er det kjipt å få et understell som går i nødmodus :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vagcom :)

Men det ender vel med at jeg setter den i jackingmode for å gjøre det enkelt.

Takk for beskrivelsen btw, nå blir den lett å finne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet på A6-en med luft uten å sette i jacking-mode i to år, med jekken på jekkpunktet. Såvidt jeg leste i instruksjonsboka så er jacking-mode for å lette oppjekkingen, sannsynligvis slik at hjulet ikke skal få fullt utslag i fjæringen. Jeg har iallefall aldri fått noen feilmeldinger eller merket noe med fjæringssystemet på disse årene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet på A6-en med luft uten å sette i jacking-mode i to år, med jekken på jekkpunktet. Såvidt jeg leste i instruksjonsboka så er jacking-mode for å lette oppjekkingen, sannsynligvis slik at hjulet ikke skal få fullt utslag i fjæringen. Jeg har iallefall aldri fått noen feilmeldinger eller merket noe med fjæringssystemet på disse årene.

Du sier noe der... Slik jeg oppfattet det så virket det som at bilen gikk til lift-posisjon, og ikke noe annet - i car-menyen stod bilen i lift, og alle alternativer var grået ut og ikke mulige å velge så lenge den stod i jacking-mode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.